Jag såg ett löv falla

Nu var det alldeles för längesedan jag bloggade! *Fy skäms på mig*
Har dock varit full fart här nu sista tiden.
Just nu så är det jobb på cykelaffären som gäller, det är så kul!
Det e långa dagar 09.30-18.30 men det gör inget, för jag tycker det är skoj!
Trevligt att träffa folk att tjöta med, sedan så är det trevligt att få hjälpa folk, både med kläder, skor, fiskegrejer, cykelpumpar och diverse andra saker :-)

Nå väl, idag har varit en ledig dag och den har vi spenderat delvis ute i skogen och delvis hos mamma och Johan. Ut till Hanken kom även Johanna och Per med barnen, mycket trevligt!

I förmiddags så packade vi ner lite fika och så tog vi bilen och åkte upp till Granvik och gick lite vandrings leder där uppe, det var en del mygg och rätt blött i backen, men en mycket trevlig promenix fick vi.
Vi tittade på bamse stora silvergranar, hade picknick i skogen, gjorde barkbåtar och tittade på dem när de åkte i forsen. 
Ludde var också helnöjd över att få springa lite fritt i skogen, han gicllar skogspromenader ;-)
En mycke trevlig dag i skogen med familjen!

Igår var vi också en sväng i skogen, vi åkte runt lite tog nåra cacher, sedan så blev det en tur till Junke jägares sten.
Molly var helt farsinerad, Henrik berättade en historia om vad som hade hänt (En barnvänlig sådan)
Sedan så bredde Molly på den själv och berättade en lång och väldigt intensiv berättelse om Junke jägares sten för mig, den handlade om Junke, spöken, träd, en stooor sten, en prinsessa och några troll.. Haha!
Så härligt, hon lever sig verkligen in i historierna och berättar dem så intensivt!

Dessvärre så har min telefon ballat ur idag.. Suck!
Det har ju varit ett tag nu att man inte kan sätta på knapplåset, och det kan jag väl leva med.
Men nu så kan man inte stänga av den längre och så har gps:en ballat ur, samt att mottagningen e totalt helt jätte kass nu. Blää!
Suckar!

Nu så är hösten verkligen här också, massa löv på marken och det är kallt värre.
När vi åkte ifrån granvik idag så var det bara 6,5grader ute.. Brrr!!

Jaja, nepp nu är det time att borsta bissingarna och sedan slänga sig i säng så man är pigg inför morgondagen.


★★POK★★

Permalink Natur Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback