Vardag...

Telefon telefon telefon...
Nu så är det mycket telefoni..

Sitter i telefonkö hos Telenor just nu, för att få reda på vart min mobiltelefon befinner sig.
Innan så har jag ringt runt till olika instanser för att fixa med papper och dyligt.
Det är inte dåligt vad man blir runtkopplad i dagens samhälle, Man kan ju inte bara leta rätt på ett telefonnummer. ringa dit och förvänta sig att man får hjälp.. Nej då!

Nu så ska man ringa dit och i bästa fall prata med en telefonist som i sin tur kopplar dig rätt.
Har man otur så kommer man och får prata med en telefonsvavare som ger dig 9 olika val + att man ska knappa in sitt 10siffriga personnummer. Som de ändå frågar efter sen när man väl får prata med den där levande själen efter att ha valt alternativ 3, sedan alternativ 7, sedan alternativ 1 för att i sin tur få reda på att du faktiskt valde fel någonstans där i mitten. Så då får de ändå koppla om dig och du får sitta i kö i 13minuter för att komma fram.
Och när de väl svarar så är det första de säger: Hej vad kan jag hjälpa dig med, ok, vad har du för personnummer?
Varför ska man överhuvudtaget slå in sitt personnummer i början av samtalet för?! 
Är det en tidsutfyllnad eller?

Och det som är mest irriterande av allt, det är när man suttit i kö i massa massa minuter, typ 27 eller nått och sedan får man reda på att: Nej, den avdelningens som har hand om det här ärendet, de har inte telefontid just nu, eller de har gått hem för dagen, du får prova att ringa i morgon igen! Kul!

Eller när man har blivit runtkopplad och förklarat sitt ärende 13ggr för olika personer och till slut äntligen tror att man blivit kopplad till rätt ställe och får tala med rätt person, ja då blir man bortkopplad.. Underbara teknikens under! 


Nå väl... Det är snorkallt ute!
Dagen verkar inte bjuda på något spännande direkt... Dö trist! Blä!

Igår var en mycket mera händelserik dag, det gillar jag! Låångpromenader, tvättvikning, hushållsarbete, matlagning, dagislämning och hämtning, trevliga besök mm

Nu så ska jag iaf gå och göra iordning mig två stycken skogaholms mackor med flora smör, hushållsost och gurka på. Det e gött det!

Sedan ska jag se om jag får tag på Thomas igen, svårfångad man de där.. ;-)


*POK*

Permalink Livet Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback