Im back on track!


Mitt hjärta gråter men min mun den ler,

mitt ”glada” yttre är bara vad du ser.
Ingen förstår vad jag egentligen känner,
inte ens mina närmaste vänner.
Med dem kan jag skratta, sjunga och tralla,
medan jag i nästa ensamma sekund låter mina tårar falla.
Jag vill egentligen bara vara glad,
men jag känner mig innerst inne som trädet som tappat alla sina blad.
Borta är all glädje, lycka, livskraft och mycket mer.
Mitt hjärta gråter men min mun den ler.

Så här har mina senaste veckor fått mig att känna...

Efter några jobbiga veckor då jag verkligen haft fruktansvärt mycket tankar i huvudet och många, många tårar har rullat från min kind så känner jag nu att det är på uppgång igen. 
Så skönt!
I helgen så bestämde jag mig för att ta mig ur min negativa tankespiral och hitta mig själv igen.. Den glada Jessica.. Den som är glad på insidan och inte bara på utsidan.
Och nu så har det börjat smälta in lite.. Nu så har jag nog tagit mig ur denna onda cirkel.. Så härligt!
Det gör allt så mycket lättare och bättre!
Jag sover bättre, jag har mer energi, mera orka och lust till saker och ting.
Jag har fått mitt tålamod tillbaka och på så vis med detta blivit en bättre mamma igen, känns så skönt!

Im back on track igen!




Nu så är det full fart här i livet... Jobba, nya dagistider, snart flytt för min del.
Har varit och valt tapeter idag, ska bli så skönt att flytta in i en nyrenoverad lägenhet. Det hade jag verkligen inte i mina tankarna för några veckorsedan.
Men allt har ju varit lite upp och ner det senaste nu.

I morgon så ska vi (Jag och Henrik) till stan en sväng, jag ska handla mig en dammsugare och en diskmaskin. Skulle aldrig överleva utan diskmaskin ju! Haha!

Annars har dagen varit mycket bra!
Jobbat en sväng,
lunchat med Henrik och Anna.
Handlat lite saker.
Lekt massa med Mollan.
Tvättat 6maskiner tvätt.
Gått en härlig långpromenix som Mollan somnade under *Sötnöt*
Haft Anna som sällskap under eftermiddagen.
Packat några kartonger med saker.
Svarat på 711mail på fb (Pga civilstatus ändringen som gjordes i natt)



Nu så ska jag fortsätta kolla BB.


<3**POK**<3






Permalink Livet Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback