Alla helgona

Nu så har det varit alla helgona.
Alla helgona betyder i Kbg, hallowen firande, konstigt nog. När det för resten av världen firas helgen innan, men ja, ja. Karlsborg e lite konstigt som alla vet :-)

Iaf, i måndags, hallowen så fixade jag och Molly en pumpagubbe, hon tycker det e jätte skoja att säkra ut och gräva ut pumpan och sedan gå ner och tända ljus och sätta i den och se så fint den lyser.

Årets monster, liten men naggande god ;-)


I lördags så var det ju allahelgona, jag hade gjort en krans som vi åkte upp och la på farmors grav, sedan tände vi ett ljus också.
Det var så fint där uppe med alla kransar, buketter och ljus, så fridfullt.



Krans med dekorationerna.

Sedan på eftermiddagen så var vi på kalajs hos A-K, det var mycket trevligt, först middag med Amerikanskt tema, hemma gjorda burgare, amerikanska flaggor, ljus, öl, vin och ja allt. Så fint och trevligt!
Oh såå gott!


Blomman jag gjorde och gav A-K

A-K´s kort.

Till efterrätt så fick vi pecannötspaj, sååååå god, sedan fick vi rockey road också. Kan ju säga att man inte direkt var hungrig när vi hade ätit klart.
Alla satt som pösmunkar efteråt.. Haha
Då  var det gott att få sig en cykeltur ner till Idas.
Väl nere på Idas så tog det ett bra tag innan man fattade vilka alla man talade med var, jäkla masker överallt.. Haha
Det v ar iaf en mycket trevlig dag, precis som vanligt nere på Idas!

Söndagen så var vi ute och tog några burkar, var i Hanken på loppis en sväng, Molly shoppade en docka Benny-Lisa, en skallra samt en eldriven motorsåg. Haha
Sedan shoppade jag en jättesöt jumpsuit i form av en vit kanin till benny-Lisa och ett par blå 60-tals tekoppar, så fina.
De kommer sitta fint i på min stringhylla. :-)



Det har varit en mycket trevlig helg kort och gott!


**POK**


Permalink Kreativt tillverkat... Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback