Fri lördag..

Idag så har det varit en lugn och gó lördag.
Den började med storröjning i Mollys rum, en påse släng, 2påsar källaren, samt endel stora saker som ställdes ner.
Skönt röja!
Sedan blev det vädring av mattor och fixande! ;-)

Inga tårtbeställningar i dag, rätt så gott faktiskt!
Dock så har jag ju pysslat med en hel del tårtsaker idag ändå, då jag ska ha en liten blom kurs i Tibro i morgon, spännande!
Så det har färgats pasta, vägts upp pasta, fixats dutt påsar samt grejats i ordning brickor.
Annars idag så har det inte hänt så jätte mycket...
Vi har varit en sväg uppe på kolonin och kollat till det, och det såg.. Öhhee. Snöigt ut! Hihi!
Men allt såg bra ut där uppe, var bara min rosenbåge som hade lagt sig ner, men den var ju ingen ide att försöka få upp nu med all kärle i backen!
Så den får allt ligga till våren e här!
Efter koloniandet så åkte vi ut en sväng till mamma och Johan, trevligt!

Naturligtvis så tog vi det lördagliga besöket till Sanremo och käkade lite sedan blev det lördagsgodis på Ica som vanligt.
För övrigt så öppnade ju nya pizzan här i Kbg idag, Don Tomaso.. Ja, vi har nog åkt förbi där 4ggr idag och det var smock fullt alla gånger vi åkte förbi, så det har nog gått bra där idag skulle jag tippa på! ;-)

Igår bakade vi smörgåstårta, det var lite kul avbrott mot alla sockerpasta tårtor som görs annars, mums!
Den vart rund och fin, ja eller 8a kantig, hihi! Brukar ju allt som oftast göra fyrkantiga annars men nu passade det sig inte så då tänkte jag om lite! ;-)


Onsdagens tårtbakande...

En volvo.. choklad fluff och hallon mousse.

Gårdagens smörgåstårta...

Mumsigt!

En söt lite låt!

MMMmmmys! Fniss!

Nu så ska jag krypa ner och sova en sväng och ladda upp inför morgondagens tårtbak och dekorations kurs, ska bli så skoj!


**POK**


Permalink Tårtor/Bakverk Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback