Lite mera av det goda...

Denna dagen har varit en härlig Söndag, så som alla söndag borde vara!
Den började med att klockan ringde och jag gick upp och började göra lite tårtor som skulle hämtas idag.
Blev till att vispa fluffet till tårtorna och den blev perfekt både i smak och konsistens! *Wonderbart*
Så kul när man lyckas med två för mig helt nya fluffer.
Sedan så var det bara till att slänga ihop tårtorna och sist men absolut inte minst tidskrävande dekorera dem.
Det är ju så kul att dekorera tårtor, om jag inte sätter en tidsgräns för mig själv så skulle jag kunna sitta i timmar och göra dekorationer till tårtorna. ;-)
Jag skulle även testa på att använda mina nya fjärils keramik pryttlar och det fungerade ju typ... Inte alls.. Suck!
Skit sak! Så nu ska jag leta fram nya fjärligar som jag kan använda.
Jag hittade ett trepack med tre olika storlekar i usa för 2-3dollar.. Helt sjukt billigt i jämförelse med Sverige, för här kostar de ca:220kr Suck!
Funderar på om jag ska beställa dem ifrån staterna eller möjligtvis England kanske.

Nå väl, så här blev dagens resultat av tårtor iaf!


En tårta med aftereight fluff och choklad fluff.
Täckt med blå färgad sp och dekorerad med vita rosor, vita glittriga snöflingor samt silverkulor.



Och den andra tårtekakan..
Samma innehåll men annan dekoration.
Dekorerade med lila skimmrande blommor och silverkulor.

Efter tårtbaket så tog vi oss en promenad i slaskvädret, är ju snorhalt ute och över den "härliga" isen så ligger det typ 5cm slask och vatten.. uschamej!
Det är ju ett under att vi inte slog på röven!
Väl promenerat en liten runda så tog vi och åkte ut till pappa och Nettan lite, där ute bjöds det på god mat och lite tjötande, sedan kom även Robin och Johanna föbi en liten sväng där ute också.

Naturligtvis så glömde jag köpa det allra viktigaste på Ica idag.. Blöjor.. Suck!
Vi har 1pampersblöja kvar..Suck! Vilket minne man har eller!
Tur att vi har andra blöjor om det skulle behövas. :-)

Nu så blir det lite film och panacotta! Mums!

Permalink Ätbart! Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback