Krupp och nervryckningar..


Gårdagen så hade jag lite alldeles egen fri tid, jag och mamma åkte till Skövde och shoppade lite.
Vi var och kollade in mosters nya salong, salong Vision i Skövde, jätte fint hade de fått de där.
Så ny tycker jag att ni allihopa ska gå dit på ett besök!
www.salongvision.se

Efter att ha gjort stan så åkte vi ut till teamsportia, där jag hade spanat in ett par snygga reebok skor som var på rea.
Men naturligtvis så fanns det inga skor, inte ett enda par! *Suck* Det är ju ovanligt att varorna inte finns när det är erbjudande.
Så jag tänkte att jag skulle tröstshoppa mig några extra träningslinnen och när jag gick förbi vid skorna så såg jag ett par som var väldans lika de jag skulle ha. Kollade på dem och frågade killen som stod där och då hade de kommit in, precis i perfekt tid.
Jag prövade ett par och de satt som en smäck.. Guld!
Men tyvärr hade jag ju då redan plockat på mig 4st linnen samt 1 par byxor, så det blev liiite dyrare än vad jag hade tänk mig, men vad sjutton, det var ju rea, då ska man shoppa! så det blev ett par skor, 4linnen och 1par byxor.. *hoppsan*



Sedan blev det matshoppande inne på Maxi, det var typ helt folktomt där inne, såå skönt! Ifs så brukar det väl inte vara så jätte mycket folk inne och shoppa mat den 24:e
Jag gjorde några fynd inne på maxi också, shoppade jeans och tröjor till Molly för 29kr/st.


Här hemma är det full fart på dagarna, men kvällarna e sega.
Molly blir hostig och får svårt att andas, samt att hon blir rasslig i halsen.
Idag så har vi varit nere på vårdcentralen med Molly för att konstatera det jag redan befarade att det var, och vist hade jag rätt! Hon har fått krupp.
Uschamej! Stackars liten!
Men hon var jätte duktig hos doktorn, han lyssnade på bröstkoregen och på ryggen och så tittade han i halsen på henne och hon blev inte alls ledsen.

Är så hemskt att se henne sätta sig upp i ren panik för att hon knappt får någon luft när hon ligger ner plant.
Igår så pallade jag upp hennes bäddmadrass ordentligt, hon gillade det inte alls, men så fick det bli.
Det blir ju som jobbigast när hon på efternatten kommer intassandes till vår säng, för där är ju inte huvudänden uppallad något..
Men för hoppningsvis så har kruppen nått sin kulmen nu och är på väg ner igen *Hoppas, hoppas*
Det har varit några jobbiga nätter här nu då det blivit lite sömn och mycket tröstande.


Annars så har jag haft lilla Anna här hela dagen, alltid härligt att vara med henne! <3
Vi har bakat nergerbollar och ätit negerbollar! ;-)
Sedan har vi bara slöat i soffan med våra onda magar.. ;-P
Malin kom förbi en sväng också, hon var med oss och åt mat, trevligt! Idag så stod det risotto på schemat.. Mums!

För övrigt så har ja nervryckningar i vänstra ögonlocket, mycket irriterande, har haft det från och till i 3dagarn nu.. Suck! Jag läste om det på nätet, men det kunde tydligen bli så, fast höll det i sig mer än -12veckor så skulle man söka för det. Så jag får väl se om det håller i sig eller inte, för hoppningsvis så försvinner det snart.

¤¤POK¤¤



Permalink Shoppat! Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback