HbA1c och Picasso

Idag så blev det ju en tripp till Skövde då Henrik skulle till sjukhuset och kolla om han fick förlängt körkortstillstånd..
Han var ju på Kss i slutet av November hos Kristina hans diabetes sköterska och då låg hans HbA1c (Långtids socker, uträknat på de senaste 3månaderna) på 10,6.. Aldeles för högt!
Som Kristina sa till honom så fick han förmodligen inte behålla sitt körkort om han inte fick ner HbA1c till under 10..
Och idag kom dommen.. Han var hos läkaren B.Berger, trivlig prick! Iaf så hade det blivit en väldigt drastisk förändring!
HbA1c hade gått ner till 8,2.. Bo var mycket Impad och frågade vad Henrik hade gjort för att det skulle gå ner så här mycket så bara 2 månader, men det viste inte Henrik själv ens.. Haha!
Nå väl, han fick alltså behålla sitt körkort, skönt det!

Efter sjukhus besöket så begav vi oss ut till stallsiken för att handla på biltema åt Stefan och in på ÖoB och handla en bok till mig.
Kom ju dock ut ifrån ÖB med lite mera än en bok, men det blir ju lätt så.. Haha.
Blev 3st Blixten glas till Mollan också, samt lite godis att göra fluff på till tårtorna och lite annat smått och gott!


Så här blev resultatet av den pimpade boken..
Nu så har jag någonstans att skriva in alla saker i så jag har lite ordning och slipper ha post it lappar överallt!
Dock så har jag till fört en sak till på boken.. Rosa flikar med bokstäver så jag vet vart jag ska skriva de olika sakerna, praktiskt!

Efter hemkomsten ifrån stan så blev det matlagning och besök av mammsen.. Trevligt!
Och så blidde det massa pysslande under kvällen, tills Kjell damp ner hit, då blev det scones bakning och The i vanlig ordning.. ;-P
Och undertiden så förströdde Molly tiden lite med att pimpa sitt rum..
Men en RÖD SPRITPENNA!

Stort utbrett och rött.. Jätte fint! NOT!
Jag frågade henne om man fick måla på väggen och det fick man ju inte..
Men sedan sa hon:
-Den e till dig mamma, det är en stooor haj...
Svårt att hålla sig för skratt då faktiskt.. men ja ja.. Den får bo på väggen ett tag, kommer ju antagligen flera målningar av våran lilla Picasso, så då tar jag och målar över allt på en och samma gång sen..

Ska skriva lite i min nya fina tårtbok sedan slänga mig i bingen..
I morgon väntas nya härliga äventyr med mil lilla Anna!

==POK==


Permalink Kreativt tillverkat... Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback