Pågippen..

Min kväll har varit en trevlig mamma, Molly kväll.
Vi har tittat på film Madicken (Pågippen), ritat och gjort smoothie.
Molly bara älskar smoothie.

Idag så kom jag äntligen på vad pågippen betyder, hon har tjatat om det som bara den.
Vi Har haft några diskussioner om denna pågippen.. Haha!
Ja vill ha Pågippen... Öhhe.. Jaha!??!
Men idag så sa hon -Mamma jag vill titta Pågippen..
Ohh tänkte jag då vet jag ju att det är en film/ tv prorgram iaf.
Alltid något, det kunde ju likagärna ha varit något man äter eller gör.. Haha.
Nu skulle jag bara försöka luska ut om det var ett tv program eller en film, jag tippade på ett tv program, för i vanliga fall kommer hon alltid springandes med filmen hon vill se, men det har hon aldrig gjort när hon vill ha Pågippen.
Sedan så kom hon springande med tre stycken filmer till mig, samtliga tre filmer var matineér från Astridlindgren.
-Jag vill titta Pågippen.. Och då slog det mig, Det är ju Madicken hon vill se ju!
Och vad lycklig hon blev när hon äntligen fick se sin kära Madicken och kosse kalvarna.
Underbara lilla unge!


Pågippen och Lotta! :-)

Under kvällens gång så har jag även haft mamma här en liten tur, alltid trevligt när hon kommer ner och hälsar på.
Sedan har jag haft folk här för att titta på smycken också. Nice!

Jag har även hunnit med att pyssla några timmar, det blev mera tårt-skissning samt lite scrappande.
Det var längesedan jag scrappade nu sist så det var skoj att göra det nu igen, fantasin flödade och resultaten blev goda!
Bilder kommer nästa vecka, då de hamnat hos sina nya tilltänkta ägare. :-)

Permalink Film och Musik! Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback