harmoni för själen

Dagen har varit bra, det var lite sommar idag igen faktiskt, sol och varmt, rätt gött!
Dock så hade vi ju naturligtvis tvättdag idag, men jaja, det får funka. Jag passade på att storstäda lite här hemma undertiden jag väntade på att maskinerna skulle blli klara och hängas upp.
Hade med mig Molly ner i källaren som piga, hon gav mig tvätten så hängde jag upp den.
Hon tycker det är så kul att hjälpa till.
Hon har så härliga uttryck för sig, så man får sig många goa skratt under dagen.
Hon kan bland annat inte säga Bh, så när hon gav mig bhn säger hon: Här mamma, här är din bevhåv. Haha! Så sött!
Vi hängde upp de två första askinerna, sedan sprang hon tillbaka med ena tvättvagnen och jag tog den andra.
Molly skulle spring tillbaka till torkrummet för att lämna en av tvättpåsarna, men hon sprang för långt och hamnade vid torkrum 4 istället för 3 som vi hade, och torkrum 4 var tomt.
Och då hörde jag världens tjatter där bortifrån.
:Mamma, mamma, mamma, nån har tatt tätten, nån har tatt tätten!!
Snacka om att hon blev lättad när hon väl förstod att hon bara gått till fel torkrum.. Haha Sötunge!


Har idag vikt 8 maskiner tvätt, 8st. Hur mycket kläder som helst!
Men det är skönt när de ligger på sin plats inne i garderoben.
Och i morgon när torkrummet ska tömmas så kommer det mer kläder som ska vikas och läggas in..


Vår klädförvaring i vårt sovrum, ska upp en tv på väggen istället för spegeln.


Min garderob, ser ut att vara mycket kläder, men när jag väl ska ut finns det knappt ett plagg där inne! ;-)


Henriks garderob, han har en förkärlek till Jeans min kära make.. Hehe!
Sedan har jag snyltat lite plats längst ner i hansgarderob där jag har några lådor med diverse tyger.


Jag är en person som gillar att ha ordning inne i skåp och hyllor, sedan om det är lite bösigt och oordning på golvet eller bordet, det rör mig inte så mycket.

Bara jag vet att allt är organiserat och fint bakom alla de stängda dörrarna, och i skåpen.

Då har jag harmoni och lugn i kroppen och själen... ;-)

Det bästa är ju dock en kombination, men det är svårt att uppnå det målet och ha det så i mer än 1timma typ, men så är det väl med barn och en halv slarvig karl i hushållet.. Haha!


När jag inte har vikt tvätt idag så har jag
umgåtts med Malin nästan hela dagen, vi var nere vid färg affären och tittade på tapeter till Malins sovrum, käkat Sibylla mat och bara tjötat en massa skit! ;-)

 

**POK**

 


Permalink Inredning Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback