Skogens guld

Dagen har varit lugn och fin när jag väl vaknade till, vaknade sent idag.
Somnade ju sent, och vaknade mitt i natten av att jag hade väligt ont i magen, somnade om efter någon timma igen. Hopplösa natt!

Så som sagt, dagen började sent, var halvslö fram till lunch, men det blev iaf en god frukost sedan åkte vi ut och åkte ett strög.


Slapp, Slö och Sleten

Hamnade en sväng hos mamma där vi kollade upp lite och ringde till diverse restauranger inför mormor och morfars 50åriga bröllopsdag.
Det blev Bryggan/Piren i Hjo, mycket annat som jag ringde var fullbokat och reserverat.
Efter fikande, fixande och Mollys poolbadande, så gick vi upp en sväng till Mormor och morfar och pratade lite med dem.
Mormor kom hem ifrån KSS idag, hon såg rätt så pigg ut ändå. Skönt det!
Nu så har hon inget vatten i lungorna länge och ny hjärtoperation var hon fortfarande för svag för, så det får vi se om det blir framöver.

Vi avslutade vårat Hankenbesök med svampplockning på hammarnäset, finns mycket svamp i år, väldigt mycket!
Molly fick en söt liten rosa påse att plocka "kantaleller" i, hon var helnöjd. Hon hittade faktiskt endel kantareller, mammas tjej det!
Även Henrik hade med sina svampögon ut i skogen idag, han brukar ju annars gå och trampa ner det mesta. ;-)


Delar av dagens skörd.

Jag lånade ett par skor av mamma när vi skulle gå ut i skogen ( jag hade ju högklackat på mig, inte så praktiskt i skogen kanske) och det skulle jag ju aldrig ha gjort!
Jag fick skoskavet allan på mina hälar, snyft!
Så nu kan jag nog glömma att gå i gympadojor/converse i några dagar iaf.
Men det var det värt, det e ju så kul att plocka svamp.

Svampen satt jag sedan ute vid bänken och rensade, gott att sitta ute, men det är rätt så kallt ute nu faktiskt.

**POK**



Permalink Natur Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback