Sjukhuset

Idag så blev det tidig uppgång för att bege oss till Skövde då Henrik skulle till KSS.
Väl inne på diabetesmottagningen o hos Kristina så blev det vägning, mätning, kalibrering av freestylmätaren, kännseltest på händer och fötter, reaktionstest på fötterna som han för övrigt fick IG på.
Sedan blev det djupa diskussioner som HbA1c och övriga värden.
HbA1c hade gått upp från 7,3 till 10,nått. Icke bra!
Men det var det ju ifs på ett sätt då han inte har haft någon enda liten insulinkänning sedan han reglerade om nattinsulinet. Nu tar han det kl 9 på förmiddagen istället för 23 på kvällen. Fungerar verkligen skitbra!
Så det var ju pga att han hade tappat alla jättelågavärden som HbA1c var så högt nu.
Men nu är ett delmål nått iaf.

• Inga insulin känningar

•stabilare socker
Lägre Hba1c

Kristina trodde även att Henriks höga spridda värden berodde på semestern.
Hon skrev ut alla värden ifrån blodprovsapparaten på papper och kollade över dem, ringade in de höga och såg ett jätte fint mönster.
Henrik ska inte vara ledig helt enkelt, det var kaos på sockret tills förra veckan. Och då började han ju jobba..
Rutiner is tha Shit!

När sjukhusbesöket var över så åkte vi vidare till Coop för lite matshopping och lunch käkande samt att träffa "fastor Jennie"

dagens me like shopping blev följande.
En scrapbooking tidning, ett halsband samt en pocketbok.

*Njutning*

Jag kan inte låtabli att titta på, klämma och känna på smycken när jag är ute.
Även fast jag gör egna så är andra alltid mycket roligare, konstigt de dära, Kanske skulle byta lite smycken med någon som också gör, eller bara någon som har för många, någon som vill byta!?

Efter Coop shoppingen så blev det en snabb tur in till stan, där jag spran in på KappAhl och Shoppade mig två par nya Jeans.
Fick ju sms om Jeans rea där lagom när vi var i skövde, 2par jeans för 500kr är inte illa!
Dock fanns det inga ljusa utan bara mörka Jeans, men det fick välle gå.

Väl hemma efter förmiddagstrippen så blev det till att packa upp alla varor, lägga ner maten imatlådan till maken kraken som skulle åka iväg och jobba.
Jag antog att vi skulle komma hem lagom till han skulle åkaiväg till jobbet så jag förberedde hans mat igårkväll, hihi
Så idag fick han crêps med kantarellstuvning och riven ost.

Nu så ska jag lägga mig i soffan och läsa lite i min nya bok jag köpte idag.
Man får passa på medans Molly leker och roar sig själv i sitt rum.
Boken hade fått bra kritik.
Vi får se vad jag tycker om den när den är utläst.


**POK**


Permalink Shoppat! Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback