Hur många blåbär finns det i världen

Idag så blev jag väckt utav ett telefonsamtal, det var mormor som ringde.
Morfar hade varit ute och plockat blåbär och tänkte på oss, möms!
Vi diskuterade det igår innan jag gick ut och plockade svamp, jag gnällde lite över hur jäkla tråkigt det är att plocka blåbär och lingon, det blir ju liksom aldrig fullt i byttan! + Att min rygg inte alls gillar det läget på höjd som de växer i, ska jag plocka så behöver jag sätta mig ner bland blåbärsriser och plocka. Hehe
Men både mormor och morfar tycker att det är jätte kul och de är riktiga skogsfolk.
Nu e ju dock inte mormor så pigg så hon orkar det längre, men morfar han e en riktig friskus som knallar omkring i skogen och plockar kilovis med både lingon, blåbär, kantareller, trattkantareller, murklor mm
Han e en pigg man för att vara född 1926.
Nå väl, när de skulle ner till Ica för att handla lite så kom de förbi här med massa fina blåbär, underbart!
*Tack morfar*
Så idag blev det blåbärsfrukost här.
Jag åt youghurt med müsli, färska blåbär, nötter. Molly hon åt bara en stor skål med blåbär.

Nu så blir det ut på en liten tur igen...
Måste ner och besöka farfar en sväng också.
Sedan handla inför veckans tårtbakande som börjar i morgon.



**POK**

Permalink Natur Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback