Ont i kroppen på farsdag!

Börjar bli riktigt förkyld.. Suck!
Har så där ont i leder och helakroppen typ.. Snoret rinner och hostan är ett faktum! Det är ju bara att konstatera att vinterförkylningen är här!
Det som jag tycker är värst med förkylning är att jag alltid tappar smaksinnet, så nu är jag inne på mitt andra dygn då jag inte känner någon som hellst smak, känns ju jätte kul att äta något då ju, not!
Man bli lika besviken varje gång man tar en tugga av någonting.
Ja, just det, känner ingen smak nee..
Henrik hade på förslag att vi skulle äta lax nu när jag ändå inte känner någon smak, men där går allt gränsen, fy bubblan! Haha
Då får jag nog allt vara mera sjuk än förkyld om han ska få i mig det.. snarare halvdöd!

Igår så var det fars dag! Det firandet började här hemma på förmiddagen med frukost på sängen.
Mackor, juice, melon (manamon), mandarin och kanelbullar. Mums! Molly dök på melonen som i vanlig ordning, den ungen är evrkligen galen i melon, men jag tror att Henrik fick smaka någon klyfta iaf.. ;-)


Frukost på sängen, suprice! Molly tycker att det är jätte spännande!

Det scrappade kortet som Henrik fick av Molly.

Mollys hand prydde framsidan av kortet.


Manamoon..

Efter allt farsdagfirande och fixande här hemma så begav vi oss ut till Norra en sväng och där firade jag min pappa!  Han fick en t-shirt, lotter och även han ett scrappat kort. + En påse med kanelbullar.

Pappas farsdag kort!

Jag fick ju som sagt var ett ryck i lördags kväll och bakade kanelbullar.
Det blev mycket smarriga, jag prövade ett nytt recept eller rättaresagt så gjorde jag om ett gammalt recept och gjorde andra bullar av det.. ;-)
Så det blev snurr-knut bullar av det hela. Har jag aldrig bakat innan.. Men någon gång ska ju vara den första!
Jätte smidigt ju, det ska jag allt fortsätta med, behövs ju inga formar heller, jättepraktiskt!

Bullarna blev iaf helt ok! Jag, Molly, Henrik och Kjell käkade några seda så tittade vi på Satc 2 (Sex and the city)
Även den var helt ok! ;-)

Nu så ska jag se vad köket har att erbjuda i matväg idag... Antar att det blir pankaka till Molly och någon macka till mig.. Har verkligen noll matlust när jag e förkyld!

*POK*

Permalink Scrapbooking Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback