Ledig fredag..

Igår blev det en himla lång kväll här hemma..
Jag var ute i Hanken under dagen och sedan när jag gick hem så somnade Molly, jätte nice, hon sov väl i typ 30min eller nått och så vaknade hon såklart när vi kom hem, haha
Så det blev väldans sen nattning igår.. Hihi..
Men vad spelar det för roll..

Idag så ska vi åka till kollonin och greja, det har ju blivit så korta turer där uppe nu i veckan när Henrik jobbar kväll.
Men idag så sak det grejas ordentligt. =)
Och igår köpte jag frön..
Det blev lila, vita, gula och oranga morötter.
Gula, runda små söta gurkor.
Randiga och rutiga tagetes (Måste ju stå vid rosorna) ;-)
Sedan köpte jag två olika sorters lila vallmo, de är så fina!
Och så blev det gröna tomater som blir randiga.
Svarta stockrosor samt five spot, vita och lila. Hihi.
Och så blev det lite solrosor i alla möjliga fina färger.

Så nu måste jag bara komma på vart jag ska ha alla dessa nice saker..
Pllkragarna e snart färdiga för plantering, men det får nog vänta en liten tid ändå, för det är ju inte direlt varmt ute på kvällarna ännu. Blir ju faktiskt fortfarande minusgrader på nätterna.. Helt sjukt! Det är ju ändå Maj liksom!
2008 När jag väntade Molly så var det fullt badande i vättern i Maj.. Känns så skumt.. Haha


Hepp, nu så ska jag göra ordning lite salami och brie mackor till mig och Henrik och en skink macka till Molly.. Sedan blir det till att åka och gräva lite! ;-)

**POK**


Permalink Livet Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback