Kreativ!

Helgen som har gått har varit trevlig, trotts regn och blåst som var i fredags och lördags.
Mestadels av tiden i fredags spenderade vi i norraskogen hos pappa och Nettan, då henrik var tvungen att få ordning på sin moped till Mopperallyt...
(Framförhållning och planering är hans starka sida!) Haha
Lördagen så åkte Henrik ut till pappsen på förmiddagen och så åkte de till motorgården och anmälde sig, sedan tog de en tur på moppen på 6,5mil.. Alla tre mopederna höll fint (pappas, Kims och Henriks) och det var väl tur det, träligt om någon ska behöva bryta!
Själv så passade jag på att ta mig en promenad ut till Norra för att kolla på prisutdelningen, tänkte ta mig en tur till Kollonin först, men vädret såg inte så lovande ut så jag gick raka vägen ut till norra utifall att det skulle börja regna.
många moppar var det där ute! Kul när det går bra!

Söndagen har vi spenderat på lite olika ställen, vi började med en tur till kollonin där vi fixa, grävde, planterade och greja lite.. Jag satte ihop min rosenbåge som jga köpt och så började jag gräva bort blomrabatten längst ner på gräsmattan.
I Veckan så tror jag att jag ska ta bort resterande blommor och fixa iordning för kommande bärbuskar där.
Blir nog fint!

Annars så har vi hunnit med en hel del idag, vi var en sväng hos Maggan och Oa, sedan blev det en liten tur ner till cyckelaffären där LL var och grejade för fullt!
Sedan vart det en tur ut till Norra och till pappa och Nettan, där även Robin, Johanna och Kim var.
Efter den turen begav vi oss till Hanken till mormor och morfar, tänkte att jag skulle hämtat mig lite rabarber, men de hade växt upp för mycket nu, så det får vi ta till hösten!
Det var jätte tomt hos MM nu idag, de hade plockat ut alla möbler, lampor och rubbet i hallen och i V-rummet, för i morgon kommer hantverkarna som ska måla, slipagolv, tapetsera, fixa tak mm.
Blir nog jätte fint när det blir klart!
Mormor hade valt en jättefin tapet till V-rummet!
Efter besöket hos MM så gick jag, Mollan och ludde ner till mamma och Johan, Molly var helnöjd! Haha

För övrigt i helgen så har jag varit kreativ som få.. Hihi

Har gjort 5st armband, 2par örhängen och 1halsband.. Nice!


Halsband med tecten ROCK N ROLL instansat.


Armband av grå facetterade glasrondeller, med två berlocker på. Såå läckert!

Hepp, hopp, nu så ska här sorteras tvätt, för i morgon så har vi tvätt tid! Kul! *NOT*


**POK**

Permalink Smycken Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback