Känns som Söndag..

Idag är det ju bara lördag men det känns faktiskt som söndag!
beror väl kanske på att Henrik var ledig både torsdag och fredag denna veckan.. Härligt!

Dock så tror jag att min lilla Torsten är dålig, han har kräkts varje dag nu sedan i Onsdags.. Stackarn!
Funderar på om det är något han har ätit eller om han har blivit sjuk.
Han kräks ju dock inte helatiden utan det är typ 1gång om dagen.

Och Molly har blivit lite hostig, igår hostade hon så mycket så att hon kräktes hon med.. Stackarn.
Precis efter kvällsvällingen så all den kom ju upp också.
Så det blev kvällsbad och städning.. Haha

Och då så tyckte Molly att hon var "Suuk" för det är ju Ludde när han kräks.
Mina små sötingar.

Igår så bakade jag även två stycken tårtor som ska levereras idag vid ett, de blev helt ok!
Även fast jag inte fick all sockerpasta jag beställt. Så jag fick trolla lite.. Haha
Men det är ju det tårt-making handlar om.. Haha



Första tårtan var en tårta som inehåller hallonmousse och vanilj.
Den är täckt med rosa sp samt vita kallor och vitt kantband.
Sedan är den penslad med pearl.
Mycket svår att fota då pearlen bara ser randig ut på kor.. Blää! Haha



Andra tårtan var det samma inehåll i, hallonmousse och vanilj.
Sedan är den täckt med vit sp och har ljusrosakantband och rosa rosor med peral på.
Dock är rosorna inte så röda som de ser ut att vara på bilden, de är mera rosa! Suck! Hihi


Idag så har vi tänkt att åka ut i skogen en sväng, men det regnar ju idag också, men vi får väl ta på oss regnkläder.. =)


När vi var inne på biltema och köpte saker till bilen för 3Veckor sedan så skulle jag köpa mig ett mini växthus men då var de slut, såå typiskt.
Men de skulle komma hem om två veckor igen.
Så då väntade vi några dagar med att åka in och byta de delar som vi fått fel ifrån biltema och så åkte vi in i onsdags igen.
Men då fanns ju inga växthus heller, för de hade ju inte kommit ännu, Suck!
Men de skulle komma in på fredagen, så jag skulle ringa på lörgaden och se om de kommit in.
Jag ringde och ringde igår och tillslut vid 18.30 så svarade de.
Och de hade fått hem 92pall med saker så han viste inte riktigt om det fanns några växthus.. Haha
Så han bad att få ringa upp och det gjode han efter en stund. Och vist hade de fått in dem. Hela 5st. Haha
Så nu har jag lagt undan ett. Hihi
Vad bra, nu får jag mitt växthus till mina tomater och gurkor iaf. *Nöjd*


Hepp, nu så ska vi fixa iordning oss här en sväng sedan blir det nog att bege oss ut en tur iaf.
Vi hade ju tänkt åka på ko släpp, men inte i detta regnvädret dock.


**POK**

Permalink Ätbart! Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback