storstädning

Storstädning är precis vad vi har idag.. Mycket behövligt!
Det är sååå skönt när allt är rent och frächt!
Vi får passa på att städa ordentligt idag när vi e hemma båda två, för denna veckan lär nog gå fort ändå.
Så än så länge så har vi satt upp 4st hyllor, dammsugit och dammat. Så nu är det bara skurningen kvar! Men först liten break!

Ska snart byta sängkläder också.. mysigt att krypa ner i nybäddad säng sen i kväll!


Molly sitter och tittar på apa.. (Landet för längesedan) Hon ser inte någon skillnad på apor och dinosaurier.. Öhhee.. Jaja! Haha


Veckan som kommer så jobbar Henrik dag, skönt!
Och på torsdag och fredag så är han ledig, då ska vi oss en tripp ner till Gbg och Shoppa lite, härligt!
Molly ska sova hos "Dettan" och "Schorshar" (Nettan och morfar) Hehe
Vi ska se om vi hittar en torsolette till mig och en kostym till Henrik.

Sedan på fredag när vi kommer hem så ska jag baka tårtor.. Jag fyller ju år på lördag, najs!
Har två olika sorters fyllning jag ska prova, kuligt!

Något jag vet att jag kommer få är iaf en tianlott.
Det får vi (barnbarnen) alltid av mormor och morfar så fort någon av oss fyller år. Tur att vi inte är fler än fyra stycken, få då hade det blivit himla många tianlotter på ett år.. Haha
Fast när vi var mindre så fick vi alla varsitt paket istället.
För allt ska ju vara rättvist, det är mormor väääldigt noga med, och bra är välle det i och för sig!
Ifs så förstår jag inte riktigt vitsen med att alla barnbarnen skulle få paket när det bara är ett av dem som fyller år..
Fast mormor tycker att det är kul, så ja.. Varsegod.. Haha
Vill hon köpa tianlotter för glatta livet så be my guest! ;-P

Nu så lagar Henrik och Molly mat, det blir korv och makaroner.. Mm.. Riktigt söndagsmiddag *asg*


Ludde har skadat sin tass stackarn, han haltar.
Det är vänster framtass som han har jätte ont i. Min lilla plutt!
Fast han är på allerten iaf, han skäller så fort någon går i trapphuset.. Haha


"Torsten" är även rätt så sur på mig för att jag drar ner persiennerna när solen tittar in genom våra förnster. Han är en riktigt liten soldyrkare den där lille.
Men det blir ju så fruktansvärt varmt här inne så man trillar ju av pin annars.

Hepp, nu är det nog time att hjälpa mästerkockarna i köket! Haha

**POK**



Permalink Livet Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback