Mycket trevligt!

I torsdags morses så tog vi och begav oss till Götet, såå härligt så.
Robin skjutsade in oss till Skövde och tog sedan Mollan med sig tillbaka till Karlsborg.
Sedan var det bara att kliva på tåget och börja resan!

Väl nere i Gbg så möttes vi upp av Tony sedan blev det shopping på stan.
Härlit att bara strosa runt och bara vara.
Vi käkade lite kina mat och kollade i affärer.
Henrik köpte sig en kostym, med väst och skojorta, samt ett par skor till bröllopet.
Så nu är i stort sett hans outfit klar, det sista ska vi beställa på nätet!

Efter all shopping så var jag helt mosig i huvudet! Jag somnade till en sväng för att sedan vakna mycket piggare!
Och med magga överskotts energi! Haha. Härligt

Fredagen så blev det att göra stan lite mera och så käka en bit mat sedan boka tåg och åka hemmåt igen.
Väl i Skövde så hämtade pappa oss vid tåget.
Vi fick inte åka och besöka farmor på KSS som vi tänkt, för de hade skickat hem henne på  grund av att det är vinter kräksjuka på hela KSS nu.
Så de ville inte att hon skulle riskera att få det!

Det var skönt att komma hem till lilla Mollan, saknar henne bra mycket när man väl är ifrån henne!
Men det är väl behövligt att komma ut ibland, få sova ordentligt och bara rå om varandra!

När vi väl hämtat barn och hund så åkte vi till ica för att shoppa det sista inför kalajset!
Sedan var det bara att åka hem och baka tårtor och förbereda inför kalasandet.
Jag bakade två stycken tårtor


Den första tårtan var grå med vita detaljer och den inehöll päronmousse och vitchoklad mousse.


Den andra tårtan var vit med rosa blommor och den innehöll hallonmousse och hasselnötsmousse.

Båda tårtorna var kalajs goda! finns så mycket roliga mousser som man kan ha i tårtorna. både färdiga och sånna man gör själv.
Så kul att exprementera med dem!

I födelsedags present så fick jag inte massa paket, utan snarare en massa kuvert! ;-) Vilket är bra det också ifs! Men det är ju alltid kul att öppna paket! Hihi

Nu så ska jag sätta mig och göra klart inbjudningskorten till bröllopet, bra att ha dem klara tills när de ska skickas ut! ;-)




Permalink Kreativt tillverkat... Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback