Längtar...

Ska bli så skönt med denna korta veckan..
Ska bli så skönt att komma bort på torsdag och fredag!

Gbg.. Here we come! *Najs*

På torsdag lämnar vi kbg på morgonen och så ska vi ta bussen sedan tåget till gbg, ska bli härligt att komma ifrån och fira min födelsedag i lugn och ro... Även fast jag inte fyller år förens på lördagen.
(Vi få smyg fira lite i förtid) Haha.

Så på lördagen blir det pajer och tårta.. Mums! *Längtar*
Jag skaslänga ihop tårtorna på fredagen och pajerna på lördag har jag planerat. tror att det blir bra.

Jag som tänkte att det var smart att handla det mesta av sakerna idag och igår var vist inte så smart..
Nu så visar det sig att ingen från Henriks sida kommer och firar mig på lördag så nu har jag en hel del grejer till övers.. Humm..
Får se om jag kan gå in på tårtbutiken och återlämna delar utav sakerna jag köpt
...
Ska bara se när vi har tid med det också!? (All denna tid som aldrig finns när den behövs, haha)
Tyvärr håller de sig ju inte till nästa kalajsande vi har här i familjen.

Borde ju går bra att lämna tillbaka tycker man...

Resten av sakerna få vi väl försöka äta upp här under veckan som kommer... Haha!
Blir ju lite skillnad när det blir sånt svinn på folk!




Känns som att hela Tor-Sön är helt fullspäckad här.. Ja jösses.. Hihi



Med bröllopet så går planerna med frammåt.. Så najs!
Nästa vecka så ska klänningen beställas ifrån Stockholm.. Spännande och se hur den sitter sen när den väl kommer, men den blir nog najs! Smidigt med måttbeställda saker!

Vi måste ta oss ut och kolla hur det är med plats, mått, kyl och frys mm i lokalen.. Så att man kan planera lite där ute också! Mycket lättare när man väl har allting klart för sig! :-)

Budgeten ser vi ut att hålla fint, verkar även bli pengar till övers..
(Fint det, sparas till bröllopsresan ;P )
Men det är nog mycket tack vare att vi "slipper" bröllopsfotografen..
(Vi får det i bröllopspresent av Pappa och Nettan)
Jag kan inte för allt i hela världen förstå att fotografer kan vara så dyra!?
Man får ju knappt några kort ju! Utan allt som oftast bara en cd skiva med massa foton på.

+ Att vi får min klänning, underkjol och torsolett av mormor och morfar. *Love*
Moror bara älskar att hjälpa till! Hon tycker att det är såå kul!

Häromdagen när vi var ute hos mormor och morfar så kom mormor med någonting gömt i sin hand.
Jag fick välja hand, precis som när man var lite.. Haha
Och det var deras tårtdekoration som de hade på sin tårta, en brudgum och en brud i porslin.
Såå söta!
Mormor sa: Denna vill jag att ni ska ha, jag har sparat den sedan vi gifte oss för snart 50år sedan.
Ni får göra vad ni vill med den, men jag ville iaf att ni skulle ha den!
Hihi.
Så nu har vi cake topper till tårtan klar också! Såå sött!
Klart att man vill använda den! Den kanske för tur med sig, jag menar, har de varit gifta i 50år så.. Hihi


För övrigt så hade jag läsarrekord här på bloggen här häromdagen.. 83st läsare hade jag.. Najs!
Dock väldigt dåligt med kommentarer här tycker jag!
Nog för att jag måste godkänna dem först men iaf... Haha

**POK**




Permalink Livet Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Christhine

Kul att allt flyter på =D roligt... o du som är så pysslig med! sj skulle ja få panik... tycker inte ens om o ha ett vanligt kalas haha


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback