Kolonist javisst..

Ännu en kort dag med darligen...
Idag på förmiddagen så hade vi lite besök här, det var Anders, vi satt och tjatade lite och sedan var det time för honom att åka vidare.

Vi fixade iordning lite här hemma och så tog även vi ett strög, jag var inne på bokhandeln och beställde papper och sedan så åkte vi vidare till kolonin.
Nu så måste verkligen gräset klippas där uppe igen.. Men Molly satt och sov i bilen så idag funkade det ikke..
Jag vattnade mina plantor och blommor samt att det var dax att plantera lite mera sallad, det ska man ju göra varannan vecka om man vill ha framöver.
Sedan planterade jag lite rädisor också, blir nog fint det tror jag allt!

Nu så har vi även lagt över jordgubbarna, mycket blommor och kart är det på dem! Såg även att jag fått tomater på mina plantor, härligt! De växer som ogräs i mitt lilla växtus!
Ska nog ta och plantera om lite gurkor och sätta ut där ute också.

Idag så kom grantanten vid kolonin förbi och var nyfiken, hon påpekade väldigt för mig att man inte skulle klippa ner vinbärsbuskarna förrens efter skörden, då tittade jag bara på henne och visade henne hur de grenarna såg ut som jag klippte ur, de var stendöda och mossiga. Då sa hon inte så mycket sen.. Haha
Hon är väldigt nyfiken och tror att hon kan det mesta den där damen... Hon är även starkt misstänkt för att gå och stänga av våran vattenspridare när den står på och vi inte är där, Kärring!
Vi har ju inte möjlighet att vara där så mycket varannan vecka som denna då henrik jobbar kväll, så ibland åker Henrik förbi och sätter på vattenspridaren när han är på vägt till eller hem ifrån jobbet, men alltid när vi kommer tillbaka är den avstängd igen.. Suck!

Mina smultron har nästan dött pga det, de blev väl torra de små stackarna.. Suck!
Fint när man tror att vattnet står och går lite försiktigt där uppe men så är det helt avstängt! Inte så bra när det är väldigt soliga dagar och vi inte är där på kanske 2-3dagar..



Tror att jag ska göra något liknande mot granntanten.. Haha

Hepp, nu så ska jag förbereda maten lite, idag så kommer lillebror Robin hit och äter lite med mig och Molly, trevligt! Tror att jag slänger ihop en amerikansk sallad... Mums..
Sedan så ska vi ta oss en tur ut till Hanken och han ska titta på en båt, trevligt!
Då får Molly åka lite mera bil som hon tjatar om hela dagarna, den tösen älskar att åka bil!
Åka bil, åka bil, ÅKA BIL! Haha


Jopp, mat var det ju ja... ;-P

**POK**

Permalink Livet Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback