Nu så ska här grejas!

Japp och då var snart även denna måndagen slut!
Denna dagen har vi haft fullt upp.. pust!
Den började med att jag gick upp vid 06.30.. Mollan sov som en lite gris tills jag väckte henne vid 07,15! ;-P
Sedan så bar det iväg till Skövde och KSS.
Idag behövde dock Henrik inte lasra ögonen då allt såg mycket bättre ut. *Skönt*
Gulafläcken var mindre, blodkärlen var inte så svullna och allt var allmänt bra!
Men han ska in om två månader igen för koll (intresant att följa upp ombybggnaden vid ögonkliniken, Hihi)

Efter Kss och den sedvanliga fikan där, så blev det en sväng till Rusta, där jag skulle ha renoveringstapet och en dörrmatta, sagt och gjort! ;-)
Sedan vidare till Colorex, där jag inte hittade vad jag skulle ha. (Mönstrad frostad film till mitt vitrinskåp) Men jag hittade ett såå najs golv där, får nog ta och införskaffa ett sådant till köket! *kär*
Men det kostade 289kr/kvm, så det var ganska så dyrt, och en hel del spill blir det nog också, då det är mönsterpassning. så vi får helt enkelt räkna på det lite! ;-P

Men idag nu så har vi iaf köpt en hel hög med nya tapeter. Najs!
Det blir en lila fondvägg i hobbyrummet, sen blir resten vit målat, köpte även färgen och rollrar idag.


Denna tjusiga tapet blev det, ville ha lite färg och form i rummet då jag sitter där inne och tillverkar smycken, scrappar och syr.


Sedan köpte jag en fototapet som ska sitta i hallen, det är bara en våd så det blir nog inte så krångligt! Dock så glömde jag köpa lim till den, då det ska vara annat lim till den så klart, suck!

Nice, kommer pryda vår hall kalas bra! ;-P


Och så blev det nya tapeter till köket också, kunde inte låta bli! De som sitter där nu är allt i grilligaste laget tycker jag.

Men denna darlingen ska sedan pryda vårt kök! Hoppas att det inte blir för mörkt bara, men det fixar sig nog! ;-P

Så nu ska lägenheten få sig en liten make over innan sommaren! Najs, det behöver den!
Och så har vi ju golv som bara ligger och väntar på att bli inlagt också.. Humm, det får jag nog ta och ta tag i efter all tapetsering och målning!
Får ju ångest varje gång jag går in i garderoben och ser de där staplarna med golv som bara ligger där och ligger... Haha
Det som dock är VÄLDIGT träligt med denna lgh är att alla lister är limmade och ditspikade med spikpistor, så det är bara att riva bort och sedan köpa nytt.. Kul! NOT! Blir ju flera 1000kr i bara lister... Humm..

Jaja, efter tapetshoppingen så ringer pappsen och talar om att han är på väg in till KSS, inte så kul!
De skickade dit honom när han var nere på vårdcentralen.
Han är väldigt yr i huvudet och kan knappt sitta upp.
Väl inne på KSS så behövde han inte röntka huvudet iaf utan de tror att det är någon med balansnerven, så han får ligga kvar och förhoppningsvis komma hem i morgon igen. *Love*

efter det samtalet så begav vi oss vidare till Maxi och handlade lite mat.. Och gardiner, hittade 2par fina gardiner på rean 49kr som hittat tyckte jag, det tyckte dock inte Henrik coh Kim, de var av en annan åsikt. De tyckte mera att det vara onödigt kraffs! Haha.

väl ute ur mataffären så bar det av iväg hemmåt, trodde jag. Men Henning övertalade Kim att han förmodligen skulle dö om han inte fick åka förbi Grans och köpa med sig en hög med spanskapäron.. så det blev en tripp dit också..
Molly blev helt salig bland allt godis där inne. Haha.
Hon fick en jätte söt liten "handväska" som hon fick plocka i lite godis i, så även hon blev helt nöjd!

När vi väl var hemma i Kbg igen så var vi allt lite hungriga, så då tog vi oss en tur till Sibylla och utnyttjade våra "ta 2 betala för 1" kuponger.
Så Henrik och jag åt superchees bacon meal medans Kim och Mollan tuggade i sig var sitt Sibyllameal.

Mätta och belåtna åkte vi hemmåt, då tog jag med Ludde och Mollan på en promenad,
Molly har tajat nu i flera dagar om bobbåkning så det fick det bli.
Vi gick även förbi ner till farmor och farfar en sväng. lämnade av lite saker vi shoppat till dem.
och Henrik begav sig till jobbet..

Sedan vart den en helt vanlig kväll här hemma, med mys, lek, och några små duster.. Hihi

Men nu ska jag ta min lilla blåtira Henning och krypa ner i soffan en sväng! ;-)

(Blåtiran e efter han skallade nattduksbordet när han fick insulinkänningar i förrgår, sket snyggt jack vid ögat och allt! Han ser ut som en riktigt hår kille nu! ;-) )

**POK**





Permalink Inredning Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Marie

Hej! Jättefint :)
Vad heter den lila tapeten och var har du köpt den

Trevlig valborg!

Svar: Hejsan Marie!Jag vet faktiskt inte vad tapeten heter, men det är ifrån rusta och kostade typ 179kr/rulle tror jag. Den är så fin!
Jessica


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback