Mildare...

Denna vecka jobbar Henrik kväll, både skönt och trisst.
Det som är positivt är att det blir endel gjort här hemma när han väl jobbar. ;-)
Och de som är träligt är att det blir lite ensamt. Men han jobbar ju bara 4dagar så det går väl.. ;-)
Det som är träligast är ändå att klä på Mollan alla dessa kläder och gå ut i mörkret på kvälls promenix med vovven.. Blää.. Haha! Men så e det!

Molly älskar iaf sin nya snowracer, Hon är såå nöjd när hon får åka på den! Vi var och åkte i pulkabacken häromdagen och hon skrattade nästan så hon kiknade! ;-) Så härligt att höra!


Mollan, Henrik och "Torsten" på promenad! Härligt med all snö!

Men nu så har det blivit mildare ute, ganska så skönt faktsik, för nu kan man ju iaf vara ute!
Var lite träligt förut när all denna mysiga snön låg och man inte kunde varken kunde lega eller ta promenader.
Lagom att det ligger på en sådär -5grader, behöver ju faktiskt inte vara -20!

Idag när vi gick ut så stod det ett paket till mig i trappuppgången, öhhee! Vad håller posten på med egentligen eller!? Får det inte plats i brevlådan så ska det ju faktiskt skickas ut en avi så man får hämta det på posten! (Ica)
Hade ju varit fint om det hade blivit stulet, och ännu värre om det hade varit silver/guld grejer till mina smycken, hade kunnat bli en dyr historia för posten.
Visst det är väl bra att man får paketet så fort som möjligt, men risken finns ju faktiskt att det försvinner. Och det är ju därför man som kund får betala skrymmande avgift, bara för att det ska skickas ut en avi.
Men nu så var det ju inget silver och paketet blev ju inte stulet, men änå.. Haha
Det som kom idag var mina saker som jag beställt till bakning mm
det var bär, the, färger, dekorströssel och extrakter.


Så i veckan ska jag baka lite bröd.. Mumma!
Sedan ska jag fixa iordning något till Henriks kalajs.. Som han inte vet när han ska ha.. (Virr Pelle) ;-)
Jag har lite planerat vad jag ska baka, men är så trött på alla kakor och grejer jag har i min recept pärm, så nu ska jag letareda på något nytt kul tänkte jag.
Funderar på att baka lite bullar, men får se om jag orkar det! ;-)


Spegel, spegel...
Molly gillar sina julklappar! Hon sitter i tältet och speglar sig! Hihi Så sött!
Kassapparaten diggar hon starkt, speciellt det att man kan tryckan på en knapp och ropa i mikrofonen.. Sedan är det väldigt kul att dra kortet så det piper också, samt scannings apparaten som låter och lyser så fint! ;-)
Dock börjar batterierna ta slut nu.. Så snart får vi "skruva isär" den..

Idag har jag även fått brev ifrån KSS att jag ska in och röntka och ultraljuda magen igen.. Gött att de gör en ordentlig uppföljning!
Trodde faktiskt att jag skulle behöva ringa och påminna dem, men jag blev glatt överraskad!
För engångs skull när det gäller sjukvården.. Hihi

Permalink Shoppat! Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback