Julen är snart över.

Nu är det mycket på g... Så som det blir periodvis! Dåde skönt och ikke skönt!
Men det är alltid härligt när Henrik är hemma på dagarna, mycket mys blir det. ;-)


Morgon mys till Disney chanel.

Just nu så ligger min lilla prinsessa och sover middag, hon är ju så söt! Fortfarande svårt att sluta att titta på henne när hon sover! :-)

Senaste dagarna har det varit grejande här hemma, fixa till plats för nya julklapparna man fått och så har Annette fyllt år också, så där har vi ju så klart varit!
Idag så ska vi på kalajs igen, dagen till ära är det Johanna som fyller 20år. Grattis grattis!

En av Johannas presenter. ;-)

Börjar tröttna på alla julsaker nu, snart åker de nog ut... Vill ha plats för andra saker!
Har STORA planer för denna lgh, den ska få sig en make over igen, lite nya tapeter, färg och golv.
Jag har jag varit lite i valet och kvalet hur vi ska göra med golvet vi köpte till hallen, vi var ju inte 100 på att vi verkligen ville ha sådant golv i hallen, och tur var väl att vi inte la det, för nu har vi ändrat oss.
Nu ska vi köpa mörkgrått rutigt golv istället. Så parkett golvet kommer nog hamna i vårat sovrum och i hobby rummet istället. Sedan ska det ju upp lite nya tapeter eller färg i hobbyrummet, dock måste jag köpa lite renoveringstapet innan, då klåparna som har satt igen valvet inte gjort det direkt så smart, så allting spricker. Även fast jag har lagt väv och spacklat. men det blir nog fint när det blir klart! Lila och guld tror jag att det ska bli!

Även köket ska få sig nytt golv. Fast där vet vi inte riktigt vad vi ska ha ännu, jag skulle ju vilja hu rutigt golv men det blir nog lite väl grilligt när man har fondvägg där, men det går ju också ändra på ifs. ;-P

Och nu har jag börjat göra iordning Mollans tak, ser för jäkligt ut när färgen släpper,Det hänger ner stora flagor från taken. Usch!
Kan inte förstå vad de har målat taket med för färg här innan! Men fel är det iaf!
Men snart så är det fint igen! *ler*
Så då kan vi äntligen sätta upp Mollans taklist som ska vara där inne, ser ju lite skumt ut utan list.

I veckan så ska jag knåpa ihop en liten anslags tavla också, så jag får iordning på mitt lilla "kontor" i hallen, sedan ska jag sätta upp kalender, tidningsställ och en hylla. Blir nog kalas bra när det blir klart!
(Förutsatt att det blir som jag tänkt mig.. Haha)

Men snart så e långledigheten över, henrik börjar jobba på Torsdag igen, då går det tillbaka till vardag igen.. Både skönt och lite vemodigt, jul är ju ändå rätt så mysigt!
Och mycket mys har det blivit! ;-)
Vi har tittat på filmer, gosat ner oss i soffan och bara varit.
Häromdagen tittade vi på Ice age 3 och käkade ostbricka, det var gottigt. ;-)


Mm.. Smaskigt! ost, kex och lite vindruvor. ;-)

Varit ute i skogen och gått runt i snön och busat.
Ludde bara älskar at hoppa runt i snön och busa, dock är det Lite opraktiskt att han är vit, han syns ju inte direkt bra i snödrivorna. Haha


Härligt med vinter!


Hepp, nu är det dax att fixa lite mat i stugan.
Idag vankas det tacos innan det är dax att åka på kalajset.
Mumma!







Permalink Livet Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback