Kallt och envisa pensionärer...

Nu är kl 11.23 och vi har -15.9grader... Brr!
Vist är det härligt när det är snö och kallt ute, men nu är det kanske lite väl kallt, iaf med tanke på att det alltid blåser här i Karlsborg!
Men så är det när man typ bor i sjön! Vi klagar ju inte allt för mycket på sommaren! ;-P

Hur som haver så får man iaf endel gjort i hemmet nu när det är så kallt, då man inte direkt gå ut mer än nödvändigt.. Typ 5ggr om dagen.

Igår så fick jag nästan alla mina kort som jag beställt, fick iaf alla vanliga små kort, hoppas på att förstoringarna kommer idag!
Nu så när korten kommit så har jag äntligen fixat iordning mina ramar på tavellisterna.


Så där ja! ;-P

Snart så ska vi åka iväg till mormor och morfar och äta mat, mumma!
Idag ska bli en lugn och skön dag!
Gårdagen bestod av en hel del flängande fram och tillbaka.
Var nere hos farmor och farfar en sväng, skottade snö och sandade. Inte för att de gå ut men..
Farfar vill fortfarande inte äta, men jag fick i han lite matersättning och någon köttbulle!
Han hade orkat gått upp och raka sig i alla fall, så jag hoppas att han e på bättringsvägen!

Sedan har vi ju Henriks farmor också, hon e väldans förvirrad nu stackarn.
Vi ringde henne flera gånger igår men hon svarade inte, vi tyckte att det var lite skumt, så vi åkte dit oh å fick vi ju reda på varför hon inte svarat.
Hon förstod ju inte att hon var hemma, hon trodde att hon var i Skövde hos tandläkaren, och man svarar ju inte i andras telefoner!
Sedan så kallade hon mig Gun medans vi var där och så vart hon jätte arg för att hon hade bara falska 20-lappar i plånboken så hon kunde inte betala tandläkaren.
Och innan hennes tandläkar besök så hade hon varit på cirkus och barndop...

V talade med henne och försökte förklara att hon faktiskt var hemma men det förstod hon inte.
Ska väl säga att det är tur att hon inte är så aktiv och kan röra sig så mycket, för då kanske hon skulle ha gått ut ur lägenheten, nu kan hon ju inte det.
Hur som haver så ser hon iaf fortfarande folk i lägenheten, som har hjälmar på sig och stjäl hennes skor och halsdukar, samt försöker sälja smycken till henne.

Efter en hård dag igår så tog jag och Molly oss ett jätte mysigt skumm bad tillsammans, såå mysigt! Hihi
Sen blev det ännu en Johan Falk film  -National target. den var bra, dock inte den bästa...

Hepp dax att klä på lill snoppan... ;-P


**POK**



Permalink Livet Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback