Bakdag...

Ja, bakdag är precis vad jag har haft här hemma idag!
Efter min och Molly sena uppgång så käkade vi lite frukost sedan började vi baka.
Det började med kolasnittar, Molly var förste provsmakare och de var nog klart godkända för hon åt 4½st Hihi
Efter kolasnittarna och då vi konstaterade att det fortfarande snöade som bara den så fortsatte jag baka.
Men nu gick vi upp lite i svårighetsgrad och gav oss på jitterbuggen.. Kladdigt, kladdigt och gott!


Och så här blev resultatet, helt ok! ;-)

Undertiden jag bakade buggar så han mamma komma på besök, så efter bakandet så tog vi oss en låångpromenad ut i snön, härligt! Vi var ute och gick typ 1timma, så skönt! Dock var vagnen lite svårstyrd för det plogas ju så bra i våran kommun! Eller så!
Molly sov gott i vilket fall och det rä ju det viktigaste!

Väl hemma igen så blev det lite snabb lunch med mammsingen och Mollan, risotto stog på schemat idag, mums!
Sedan så blev klockan 15 och då så var det time för henrik att komma hem och idag hade han med sig Nikki (Kicki enligt Molly). Hon skulle vara min bakhjälp idag.. Hihi
Och vi bakade massa mumsiga saker!
Det blev, nöttoppar.

Mums, men jag måste hitta ett bättre recept, dett var inget vidare tycker jag allt.

Sedan blev det CC bak, och de där var ju lite speciella.. Humm..
Men de blev ok iaf.

Banan och smultron CupCakes blev det. Efter henriks önskemål och det är ju han som fyller år så.. Hihi
Men tyvärr så har de ju lossnat från pappret.. Morr.. Störd muffins!
Men så blir det ibland, blir inte alltid som man tänkt sig! ;-P

Efter CC så gav vi oss på Polly kakan.. Den var.. Öhhee.. Skum! ;-P


Den var jätte hög och fin och helt dallrig...Haha
Men sjönk sedan ihop som den skulle, fast den blev nog i kladdigaste laget.. Och väldans söt vart den också!

Denna kära "tårta" fick avsluta vårat bakande.. Då vi började bli lite hungriga.
Så då blev det matlagning istället...
Ostsnitzel, ris, beasås, ärtor, majs och broccoli stog på menyn.. Mums!

Nu så ska jag ta och krypa ner i sängen och sova några timmar.. Mina händer är alldelse torra av allt tvättande av händerna idag.. Och diskmaskinen är nog jätte trött då den har fått gått 3ggr på 50graders programmet.. *Stackarn* ;-P

Så denna bilden får avsluta en trevlig bakardag!


*POK*

Permalink Ätbart! Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Lizette

Åååh vill du komma hem till mej och baka:-)

Ser så gött ut så;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback