Slapp städ dag...

Idag är det en ruskigt slapp dag.. Det var det ju ifs i går och förrgår med, men idag är det nog värre! ;-)

Vi börjar från början!
I förrgår (Torsdag) så var det lugnt och fint på dagen, Henrik jobbade dag så det blev de vanliga rutinerna. Men så kom Elina och förgyllde min gråa trista vardag en sväng! *härligt*
vi tog en kort liten promenad, då Molly somnade på snowracern, haha
Sedan åkte vi ner till café Hulda och fikade och tjötade skit. Trevligt!

Gårdagen var och lugn och fin, var ute på långpromenix med mammsen, sedan var det de obligatoriska fredagsfikat och även igår på Huldas... Har varit väldigt mycket fikande denna veckan.. Fniss!
Sedan så åkte jag med mamma ut till Hanken.
Henrik jobbade ju till 16 igår så jag tänkte att jag kunde ju lika gärna vara där ute och fördriva lite tid! ;-P
Skrev en shoppinglista på vad som behövde handlas till söndag då jag ska baka smörgåstårtorna.
lagom när jag var klar med listorna så kom Henrik ut.. perfekt, så han fikade lite och sen begav vi oss iväg till Tibro för att shoppa lite. utan hund och barn, för de lämnade vi hos mamma och johan, nice! ;-)

Jag gav även Johan en ny potatis testare, då han slarvat bort sin "fina" hemmagjorda som var typ 6cm lång.. Haha
han brukar svära som en galning där ute varjegång han ska kolla potatisarna.. Haha Så jag tyckte att det var på tiden att han skulle få en ny. ;-P

var ju bara tvungen att pimpa den lite innan, så jag stansade en bricka och satte dit.
Står HOT på den. ;-)

Väl hemma från Tibro och lite shopping så var klockan kvällen, så vi käkade lite korv med bröd i Hanken sedan så åkte vi hem och la en mycket trött liten prinsessa.
Sedan så blev det lite tv tittande för våran del. Det blev 2  avsnitt av Svenska hjärtan sedan såg jag på Lida som gick på tv´n.

Jag shoppade mig en jätte fin orkideé i tibro också, en vit fin med fyra stänglar, till kanon priset av 79kr ;-)

titta så fin den är, den pryder nu mitt hobby rum så fint!

Idag
Har jag röjt i hobbyrummet hela förmiddagen, var tvungen att ta tag i det nu idag när Henrik väl är hemma, lite svårt att städa där med Molly annars. Hon vill ju så jätte gärna "hjälpa" till.. Min lilla sötnöt..
Men nu så har hon fått titta på Pippi Långstrump och Bada istället, mycket bättre tycker mamma.

Badbruden..

Nu så sussar hon så sött, Härligt med en lugn stund. ;-P
Bara jag som är vaken här! ;-) Henrik och ludde sover också. Hihi

Men nu idag så har jag iaf plockat klart i hobby rummet, så skönt så!
Bytt gardiner, städat, fixat och plockat.
Så nu är alla grejer tillbaka i Expidit bokhyllan istället för att de ska ligga staplade i högar i vårat sovrum. Känns skönt att allt är där det ska vara! ;-P


Så ser den nytapetserade väggen ut.. Nice


Nya guldfärgade fransgardiner.. För att få in så mycket ljus som möjligt!
(observera den fina lampan) ;-)


Den väl organiserade hyllan!  ;-)

Hepp, nu ska jag nog ta och väcka min familj och se till att vi får lite mat, tror det står kyckling på menyn idag.. mums!


**pok**





Permalink Inredning Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback