Multipysslaren är i farten igen..

Senaste dagarna har varit fullt upp med kreativa saker.. *underbart*
I söndags så började jag att lägga ihop Brittas smörgåstårtor, så att de skulle bli saftiga och fina tills hon skulle ha dem.
Och som tur var så gick de fint in i kylskåpet, tur att man har stor kyl! visserligen så fick jag stuva om rätt så fint för att få in dem, men det gick bra
.
Mamma och Johan kom ner en sväng och tog hand om Mollan och Torsten åt mig, då Henrik fick rycka in och jobba extra mellan 06.30 och 19.00.. Konstigt nog så var han faktiskt inte trött när han kom hem, utan han tycket att det hade gått jätte bra. Vilketvar bra ifs.. ;P
Efter Henriks jobbande och mitt bakande så åkte vi ner till LL och kalasade lite, trevligt trevligt!

Måndagen bestod av ännu mera smörgåstårte bak, ja eller garnering.
Henrik jobbar kväll denna veckan så det var bara till att sätta på pippi på dvdn sedan fick jag grejja ifred.. Haha

Två fina tunga tårtor blev det!


Närbild! Mums! ;P

idag så har vi varit nere på VC med Mollan, hon har sådan torrhosta på natten stackarn, ja det gick väl bra där nere, fick en läkare vi inte haft förut, han var bra, nogrann och pratade relativt bra svenska.. Haha (Han var nog dansk)
Vi fick iaf hostmedicin utskrivet till henne, så nu får vi se om det hjälper, hoppas det.
Det jag bävar mest för är att hon ska ha fått samma sak som jag hade när jag var liten, jag vet fortfarande inte vad det var jag hade, vet inte om läkarna vet det riktigt heller.
Det var mycket sjukhusbesök och många utredningar och mååånga diagnoser, allt ifrån astma till krupp.
Kommer ihåg att jag själv inte led av det så jätte mycket, jag tror nog att mamma och pappa led mycket mera av det än vad jag själv gjorde.
Jag tycket ju att det var ju bara hosta. Men det var sån där torr rivande hosta som låter som att det gör så ont. Låter som att det river. usch. Precis så låter Mollan nu och det skär verkligen i mitt mamma hjärta vill jag lova.
Så nu förstår jag varför mamma ibland satt vid min sängkant och grät pga min hosta.

Ja nu på kvällen så har jag fixat lite med smyckes beställningar som jag hade och så har jag passat på att göra mig ett armband och ett halsband som jag ska ha på mig på lördag när vi ska ut och svira runt lite. ;P

Det är tre läderremmar som sitter ihop till en, där det är diverse stjärnor och döskallar i, sedan är det en rad med svarta glaspärlor och hematitstjärnor i mitten och längst ut är det en flätad rad som det sitter lite stjärnorm döskallar och en jätte fin grå facetterad pärla i.


halsbandet är även det av läderremmar + kedja, svarta facetterade glaspärlor, kors, stardust pärlor och sedan stjärnor av alla dess slag. (me love stars)

Det blir nog nice, nu ska jag bara komma på vad jag ska ha på mig också, Hihi, kanske kan hitta något nytt snyggt när vi ändå ska in till Skövde i morgon.
Jag ska till Kss och röntka och ultraljuda min mjälte. Får vi hoppas att allt ser bra ut, men det tror jag nog att det gör..
Äsch, man kan ju faktiskt klara sig utan mjälte också för den delen, så.. Jaja.. ;-P

Hepp, nu ett avsnitt av Svenska hjärtan, sedan sängen!

**POK**

Permalink Smycken Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback