Bakverk och fettisdag + lite OS

Gårdagen så var det tårtbak på schemat eller ska man säga tuttbak.. Haha
Bakade iaf en tutt tårta som vart helt ok (hoppas att den smakade bra också)
Den innehöll Ahlgrensbilar mousse och vaniljkräm samt grädde naturligtvis, sedan hade jag SP till att täcka med.
Färgen blev bättre än vad jag hade räknat med, hudfärg är ju annars inte så lätt att får till, men det blev ganska så bra tycker jag allt.
Men jag kan ju säga att det var inte så lätt att handskas med sugarpasten när man hade långa naglar.. Haha
Men nu så är naglarna borta iaf, hade inte orka med dem längre nu, så jag pillade bort dem..
Förstår inte hur folk bär sig åt som har så långa naglar, hur sjuttsingen skriver de sms!? Haha


Här har vi resultatet, ett bröst med en piercing i bröstvårtan.

Idag så har det varit lugna gatan.. henrik har jobbat, mormor har varit här en sväng och hälsat på och jag har fotat henne till hennes handikapp parkeringstillstånd.
sedan vart det en promenix ute i det härliga vädret, lite snö och ingen blåst och "bara" -1,8grader. Så skönt så!
Molly somnade i vagnen så då gick jag ner till farmor och farfar en sväng.
Skönt när hon kan sova klart, och skönt för henne att sova ute!
Vill ju inte gärna gå upp i lägenheten och lämna henne sovandes här nedaför..

När Henrik slutade jobba så käkade vi lite mat, blodpudding,stekt potatis och tomat..
Molly fick macaroner och kassler.
Men idag så ratade hon kasslern helt totalt (skumt barn) så vi gjorde åter ett försök med att få henne att äta blodpudding,  och ja, idag så var det tydligen gott.. Hon åt nog säkert en halv bit.
Så bra!
Hon är ju annars rätt så kräsen när det gäller mat.
Det som går ner är ju typ pasta, jasminris, mos (Dock bara pulver, för det andra smakar ju potatis)
pannkakor, pommes, ärtor, majs, grillkorv, grynkorv. Såja, det går ju inte variera allt för mycket.

Nå väl, efter maten så var det lugnt och fint här hemma, henrik sov en liten lur och sedan så åkte vi ut en sväng, hamnade i Hanken hos mamma och Johan.
Där var det semlor och skidskytte.. och damernas skidskytte.. Hmm.. Ac start var ju något som kommer diskuteras en sväng tror jag nog allt.. Helt skumt!
Vist den mänskliga faktorn för all del asså men. Det är ju för f*n OS, kan man inte klockan så ska man inte så i "ut släppet"
Så det så!

För övrigt så är min favorit curling på vinter OS, har det alltid varit, gillar det skarpt..
Kanske man skulle börja med.. Finns det någon curling klubb här i närheten.. Haha

OS är väl lite trevligt, men de borde ju inte dissa allt annat vettigt som borde vara på tv´n som alltid är det annars (Andra avenyn).

Hepp, nu ska jag slänga mig i soffan med darling och titta på ännu ett avsnitt av Svenska hjärtan, (Och äta en kesella för ovanlighetens skull.. Haha)
Sedan blir det till att nanna kudden!

Over and out! **POK**


Permalink Kreativt tillverkat... Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback