Lusse lelle, lusse lelle..

Ja... Idag var det Lucia då.. Mysigt! Dock har jag inte sett så många lucior idag!
Jag hade min alldeles egna lilla Lucia här hemma, hon tycket att hon var en jättefin prinsessa med en lysande krona på huvudet! Såå Fin!



En söt och nöjd liten dansande Lucia..

Jag, Mollan och Torsten tog och gick ner till Farmor och Farfar och lussade lite nu i kväll, där nere var även Philip, och det gillar Molly! Han är så gullig säger hon. ;-)
På vägen ner dit så mötte vi en kvinna/tant som tycket att Molly var såå fin med sin lysande krona och sittandes i pulkan, Molly blev mera helt vettsförskrämd när hon kom fram och talade med oss! Haha
Lusse firandet gick iaf bra, vi fick fika och Mollan struttade runt lite där nere som vanligt!
det var ett mycket uppskattat besök!
Med oss hem fick vi två brödkakor som farmor bakat tidigare på dagen, MMmm.. Så underbart goda de är!
Farmors brödkakor är nog lätt de godaste brödkakorna jag ätit i hela mitt liv.. Och tänk då på att jag kommer ifrån en bagarfamilj och är uppvuxen i ett bageri ;-) Haha!

På tal om bröd så kommer jag så väl ihåg när jag var mindre och lekte med Christhine och Josephine ute på kruthusvägen, det var lycka när man fick kvällsmat där för man fick skogaholmsbröd eller APK limpa...
En skogaholms skiva med ost på, vilken lyx tycket jag!
Jag fick ju "bara" färska varma frallor och rågbullar nere i konditoriet till frukost varje morgon.. Haha!
*Sikken missär, stackars barn!*  Hahahaha!
Det fattar man nu det vilken lyx det var!
Fast det är faktiskt inte förrens jag blev äldre som jag börjat äta kakor, bakelser och så.
När jag var liten/yngre så det enda jag åt i fiket var i stort sett maränger...
Jag avskydde smörkräm, marsipan, vaniljkräm, mandelmassa, tosca, ja allt sådant.. Grädde kunde jag äta, fast då bara en pytteliten mängd.
Det jag helst åt var maränger och Torkade anslagskanter.. Haha! Sikken skillnad mot idag! ;-P

Jag önskar dock att mamma och pappa hade fotat alla mina födelsedags tårtor som jag gjorde när jag var liten, jag fick från att jag var 6-7år göra mina tårtor själv.
Jag fick en tårtbotten och en bunke med färdigvispad grädde och en bunke med kokad vaniljkräm sedan visste jag ju vart resten av sakerna fanns, det var ju bara att gå och hämta, jag hade ju ett helt konditori att hämta saker ifrån ;-)
De var mycket kristyr figurer och blommor på dem kommer jag ihåg, men det hade varit jätte kul att se hur de verkligen såg ut.
Så ni där ute, kusiner, moster, faster, farbröder samt mor och far färäldrar.. Om ni har några kort på dem så dela gärna med er av dem, hade varit så kul att se hur de verkligen såg ut! Haha!

Jaja.. Nog om barndommen!
Kvällen har bestått av lite hemklickande av julklappar, love internet shopping!
Vem gör inte det liksom, bara ett klick så är nästan alla julklappar hemma i ett naffs! *Smidigt*
Sedan så har jag spenderat några timmar i mitt hobbyrum, där jag fixat, trixat och grejat med andras julklappar, hade en hög med smycken som var beställda så nu är alla de klara! Nu så kan jag ta en hög med beställningar till ;-P
Sedan så har jag gjort en hög som jag själv ska ge bort i julklapp också! ;-P
I morgon så ska jag ge mig på en ny typ av smycken, det ska bli spännande och se hur de blir...
Ett projekt alltså. Bilder kommer väl på dem med framöver.. Om jag lyckas med dem.. Haha


Nu så blir det sängen, för i morgon så ska vi åka in till Skövde och hämta min julklapp! *Nöjd* samt att ajg måste in en sväng till hem och hobby och köpa spets ;-)

++**POK**++

Permalink Evenemang Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback