4e advent och kalajs!


Dagen började med att jag bakade 3st tårtor.
Denna gången var det inte några sugarpaste tårtor på beställning utan 3st stora budapest tårtor.. Mums!

Inte för att jag har bakat budapest innan men det var ju ingaproblem med dem, lätt som en plätt!
Hade hittat ett recept i en bok men tyckte det lät lite skumt så jag gjorde om det en sväng och det blev perfa.. :-)
Jag har ju lite svårt att hålla mig till recept och traditionella saker.
Jag har ju en tendens till att alltid göra allting på mitt vis och så även denna gången.
Med ett mycket lyckat resultat! :-)


En av de tre budapest tårtorna, formad som en tårta.


En av budapeststubbarna i mera original utförande :-)

Efter bakande så blev det dusch och till frächning sedan klä på hela familjen och åka på kalas.
Idag så var det Johan som fyllde år. Grattis till Johan!

Väl på kalaset så blev det massa goda kakor, bullar och annat, mums!
Barnen lekte, hundarna busade, vuxna samtalade och mamma och morfar var bänkade vid handbollen ;-P


Johan dukar ett av fikaborden..

Efter allt fikande Så blev det till att slappa i soffan och så beställde vi hem en familjepizza.. Mums!

Det har verkligen snöat hela dagen idag, mysigt!
Men dock inte så praktiskt.. Då det plogas rätt så dåligt här nere i beverlysödra..


Mys pys utanför mamma och Johan.
Snö, snö och åter snö!
Unnerbart som Molly säger! ;-)

När vi kom hem ifrån kalasande och pizza ätande så slängde vi oss i soffan och mös lite, tände 4e ljuset och bara mådde allmänt bra! *Härligt*
Precis så här det ska vara vid juletiden! Familj, mys och avslappnat!
Tycker inte om den här hysterin och julstressen som blir.
Men å andra sidan så är det många som skapar den själva..Då de varken planerar eller tar tag i saker i tid.
Och är man sådan, ja då får man helt enkelt skylla sig själv om man inte får någon julefrid! ;-P


Alla fyra ljus tända.. Fint!
Dock så har någon liten trollunge varit framme och pillat på ljusen så de fått lite konstig form och börjat rinna lite.. Men vad gör väll det igenteligen..

**==POK==**



Permalink Ätbart! Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback