3e Advent...

Nu så börjar det närmasig den för många efterlängtade julafton..
I mitt tycke så är nog mest hela konceptet som är mysigt.. Jul, snö, god mat, överraskningar, tissel och tassel,  glada människor, presenter och att vara i härliga människors sällskap!

Idag så var vi i Brevik och åt julbord med mamma och Johan, samt alla övriga barn och barnbarn, trevligt!
Man bör iaf äta ett julbord inför julen tycker jag allt! :-) Det hör liksom till hela julkonceptet lite tycker jag allt.

Fast på tal om julbord så jäklar i min lilla låda vad dyrt det har blivit nu förtiden eller... Finns ju ställen här i lilla Kbg så tar närmare 500kr/person för ett julbord..(Hutlöst, är ju inte avenyn direkt) Det är det ju för fasiken inte ens nästan värt.. Hur mycket köttbullar får man då äta för att det ska gå i hop sig eller.. Haha
Vore ju en sak om det ingick alkohol då, för då kunde man ju börja tänka på det hela.. Haha

I morgon är det lucia.. Så idag har jag grejat iordning Mollys lucia krona samt sytt upp lucia nattlinnet en sväng.
Jag var ju dock så pass förutseende att när jag köpte linne förra året så köpte jag ett som var lite större än de jag skulle ha, så sydde jag bara upp det invändigt... *Smart*
Dock så hjälper det ju inte alltid att vara smart i denna familjen närinte alla tänker lika långt...
(Nämner inga namn för då kan Henrik ta illa upp) ;-P *Puss*
Ja la nämligen lucia nattlinnet, glittret och kronan i mitt ljusskåp så att jag skulle veta vart det var någonstans tills nästa år, och visst var det där, precis på samma ställe i skåpet.
Det var ju bara ett problem, det var stora oranga/rosa fläckar på det.. Snyggt! NOT!
Henrik hade möblerat om lite bland ljusen då han letade efter nått och då inte tänkt på att vissa ljus faktiskt  färgar av sig... Så nu var ju de oanvändbart.. Tur att jag kollade upp det för några veckorsedan så jag hann med att köpa ett nytt!
Hanrik hade dock en väldigt kreativ lösning på det hela problemet och det var att vi skulle färga det svart... Öhhee.. !?! *Ingen komentar*

Jaja.. Dock kommer vi inte åka runt och lussa någe vidare i morgon alls, då Henrik jobbar kväll och det förmodligen kommer vara runt -12 i morgon med, så skulle det ändå vara elakt att ha Ludde i bilen i denna kylan.
Vi kommer nog ta oss en tripp ner till farmor och farfar på bobben eller pulkan och lussa lite där, sedan blir det nog hemmakväll av resten! *Mys*

Så är det någon som vill se en liten Lucia så får ni allt ta och komma hem till oss!

==**POK**==

Permalink Livet Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback