Sol och värme!

Sol och värme är precis vad som har kommit hit till lilla Karlsborg nu, sååå gött!
Nu så får man lite mera energi coh lust att göra saker, igår var jag uppe på kolonin och krattade av allting där uppe, sedan gick jag, Mollan och Torsten hem och mötte Henrik som kom hem från jobbet.
Jag gjorde ordning lite pastasallad och så åkte vi upp till kolonin och grejade lite till.. =)
Det är skoj med kolonilott, finns mycket kul man kan hitta på, just nu så planerar jag land för fulla muggar!
Jag vill ha sallad, persilja och tomater och Henrik var tvungen att ha morötter och
potatis! Haha
Sedan blir det nog lite dill, gurka, pumpor och andra trevliga saker också.
Ska se om jag kan få tag på några pallkragar att odla i, tror det blir bättre än att odla direkt i marken, man slipper ju mycket djur och ogräs! Det gillas skarpt!
Jag har målat upp en skiss över hur det ska bli, och blir det som på den så blir det kalajs bra.. Hihi!
Ska plantera lite bärbuskar och grejer också, så att Molly har något att gå och smaska på. Mysigt!
Just nu väntar jag bara på att det ska bli i slutet av april så att jag kan börja plantera, de sätter ju tyvärr inte på vattnet förrens den 1Maj!? Och vatten har jag hört kan vara bra att ha när man har sått saker! ;-)


Såna här ska planteras bland annat.. Mums!

Måste ta och åka en sväng till Skövde och handla, ska köpa mig en balkonglåda som jag ska ha här hemma på balkongen, sedan ska jag som sagt var köpa lite bärbuskar och andra manicker och mojänger till lilla stugan och rabatterna!
Plantagen och Blomsterlandet står högt på listan nu! ;-)
Ska även in till en guldsmedsbutik i Skövde och se om de hittat priserna på ringen/ringarna som vi kollade på sist vi var inne!
Får försöka planera in allt detta någonstans i kalendern, inte för att den är för fullbokad, men att planera bröllopet är ju inte helt gratis heller.. Hihi! Men det är fruktansvärt kul!
Ska även ta mig en tripp ner till Gbg snart igen, får se om Henrik vill åka med eller om han stannar hemma med Mollan.


Idag är det källarförråds rensning som står på schemat, känns lite tungt att vara inne när det är så här fint väder, men nu måste de ta mig tusan börja röjas där nere, vi har 3st förråd med skit. Vi kan omöjligt ha så mycket "bra och ha saker" som Henrik brukar säga!
Så idag ska det röjas, slängas och köras till seconhand! *Me like* Men jag skulle tippa på att det blir lite tandgnissel från Henriks sida, han är ju en riktig liten hamster!

Idag så känner jag mig mycket mera pigg och utvilad,Molly har sovit hela natten inne i sin säng, såå skönt och behövligt!
De tre föregående nätter så har hon sovit jätte dåligt, hon har vaknat vid typ 2 och bara gallskrikigt och varit helt otröstbar, antar att hon drömmer mycket!
Hon kan skrika konstant i typ 20min hon blir helt genomsvettig, knallröd och hes.. Och vi blir helt döva och slut i kroppen!
Sedan lugnar hon ner sig en sväng för att sedan skrika och vara jätte ledsen igen.. Och så har det hållt på till typ 4!? Suck!
Men nu så hoppas jag på att det har återgått till det normala! (Lägger sig vid 20.30 sover sedan till 01-02 för att sedan komma intassande till oss och sova hos oss till 8-9)

Idag så måste jag nog ta en sväng förbi hos farmor och farfar, var ju jätte längesedan jag var nere där ju, var ju i påskas! Ojoj, nu så saknar de nog Mollan och jag får skäll! Hahaha!

Igår så fick jag en jätte rolig beställnig på smycken, jag ska göra smycken till ett bröllop! Såå skul att designa ihop något tillsammans med bruden!

Hepp, time att klä på oss och packa skötväskan och bege oss ut i det fina vädret!



**POK**

Permalink Livet Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback