Bröllop!

Det här med bröllop har jag konstaterat är massa planering, ifs så älskar ju jag att planera och greja men är inte lika säker på att Henrik gör det.
Han tycker att det mesta redan är planerat och klart, mendans jag då tittar på honom med en mycket förvånande blick som säger.. Jasså är det!?
Men det här då? Och det här? Och de där? Och hur gör vi med dessa? Och vad ska vi ha där?
Ja just det, det tänkte jag inte på... ;-)


Förmodligen är det väl mest jag som faktiskt bryr mig om att servetterna matchar bordsplaceringen, som matchar brudbuketten, som matchar blommorna på bordet som matchar Mollys klänning
Men iaf, Jag gillar när det är så. Blir en så fin helhet då, och helheten är viktig!


Ifs så är det några månader kvar tills bröllopet hålls, men det är alltid skönt att veta att allt är bokat, klart och inhandlat, så att man bara kan göra sakerna sen när väl tiden är inne.

Henrik tycker dock att jag är helskum som kan fråga honom om vi ska ha rosor eller gerbera som bordsdekoration när kl är 2 på natten, men min hjärna varvar nog aldrig riktigt ner! Haha

Undra om man kan planera någonting för väl!? :-)
Måste ju erkänna att jag tänker på bröllopet massa gånger per dag.
Jag kommer alltid på något nytt, något som jag ska kolla upp, något som jag ska googla, något som jag ska ändra eller något som jag helt enkelt bara ska bocka av i listan!

Ibland funderar jag på hur vårat bröllop skulle se ut om Henrik fick planera det, det skulle vara intressant.
Vad skulle det vara för blommor?
Vad skulle Mollan ha för klänning?
Skulle vi ha bordsdekorationer, bordsplacering eller skor!?
Vad skulle vi ha för färgtema? Skulle vi ha något färgtema eller skulle det bara blir som det blev!? (jag gissar på det sista)

Haha, som tur är så planerar vi iaf detta tillsammans, även fast Henrik inte tycker så mycket om typ någonting eller har så mycket ideér.
Fast det gör ju dock att när han väl tycker något om någonting så lyssnar man ju faktiskt mera på det. ;-)

När jag frågar Henrik vad han tycker om något som jag planerat brukar han bara säga: Ja men det är ju jätte bra, det blir skit bra!
Jag brukar då påpeka att: Så säger ju du om det mesta, du måste väl tycka något annorlunda om nått någongång?
Men då säger han bara: Men du planerar ju allt så noga och bra så det finns inget att tillägga! Haha

Sedan så är det nog faktiskt så att han gillar när jag planerar och grejar, för då "slipper" han ta tag i det själv.
För tänk om det skulle bli fel!?
Då skulle han ju typ gå under och smälta ner till en pöl på golvet... Eller så är det bara så lätt att han bara får göra om det med lite ändringar så blir det skitbra! Haha
Fast det är nog så svårt att få honom att förstå det! Haha


Ingen kommentar...


Permalink Bröllopet Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Emma

Känner igen mig i detta med planering dygnet runt och inget vidare intresse från den andra hälften:D Men det är som du säger, slipper dom så är dom nöjda:)

Postat av: Jessica

Ja det är väl så, killar är väl genetiskt gjorda för att inte planera verkar det som.. Hihi


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback