Söndag och Städning

Och så var det söndag igen då... Suck!
Molly är ff sjuk, dock ingen feber längre men hon är hostig och snorig..
Min hosta sitter så fin kvar också, usch blir så trött p det.

Igår var vi och kollade på en Lgh, ja vad ska jag säga... Den köper vi inte! Hihi
Den var inte renoverad sedan 1970 så köket hade härliga röda skjutluckor och sedan var resterande inredning gul och grön.. Sket snyggt! ;-)
Heltäckningsmattor som hade lossnat i hörnena och i mitten vid skarvarna.
Sedan var det ju en 1a ihopslagen med en 2a och de hade varken gjort någon dörr elle valv utan rivit hela väggen, så det var mera som en 2a med ett litet och ett stoooort rum!
Sedan var vi ju lite intresserade av en 4 som vi hittat också, men de skulle ha 8000kr i hyra/månad för den... Lycka till säger jag bara, speciellt med tanke på att den inte ens ligger i karlsborg.
Jaja, men det kommer flera. ;-)


En bild på min glada lilla sjukling! *Helt Mosig!*


Lite bilder på shoppingen från Hjo!
Prickiga stooora lådor, en till mig och mina scrapbooking papper och en till henrik och hans flugbindnings things!
Och så tröjor, strumpor och sockiplast till Mollan.


Köpte en så fin glas burk att ha mina scrapbooking blommor i, den kommer pryda mitt skrivbord så fint så nu efter städningen! ;-)


 
En blomdekoration, tycket att den var så fin så jag kunde inte låtabli att köpa den!
*Love shabby chick*
vet dock inte riktigt vilken blomma den ska få pryda ännu.

Hepp, nu är det dax att återgå till storstädningen!
Har än så länge vikt 8 maskiner tvätt och lagt det på plats, dammsugit, lagat mat, plockat ur och i diskmaskinen, dammat, vikt om alla kläder i garderboben och slängt ut endel som ikke används.
Bytt sängkläder hos Mollan, Rensat ur hennes lekback.
Nu så har jag inte så mycket kvar, nu ska jag bara plantera om endel blommor, fylla på växtnäring och ge endel behövande blommor lite perlite. Sedan så är det mitt kära skrivbord kvar att städa också, men det är ju nästan som ett nöje... Hihi
Jo ska ju byta gardiner också... Fniss!

_.-*POK*-._

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback