Picknick och scrappat

I helgen så var vi ju även ute och picknickade lite, så mysigt så!
hela familjen på en filt! ;-)


Pappa Henning


Sötnöt Molly


Tiggar Torsten...

Det var iaf en mycket trevlig picknick! Ludde strosade omkring och luktade, molly åt, matade Ludde och kröp omkring i gräset, så härligt så! Precis så som härliga varma lediga maj dagar ska vara!


varsegod, vill du smaka!?


Barn på rymmen!


Inte lätt att rymma med en pappa som övervakar en...

Idag så har Henrik varit hemma och varit pappa ledig ;-)
Jag har varit nere på vårdcentralen och tagit cellprover, mycket bra att de gör de även på oss "yngre" kvinnor numera tycker jag. förut var det ju bara de äldre som fick göra det.
Sedan efter vårdcentralen besöket så tog vi oss en tripp, vi åkte till Skara, gick i lite affärer, åt glass och bara mös..
Molly sov i bilen hela vägen till Skara och sedan helavägen från Skara till Skövde.
Väl i Skövde så åkte vi till fam Andersson och åt jättegoda muffins, lete i Elliots nya rum (Henrik somnade) och så kidnappade vi kaniner.. ;-P
På vägen hem så fick jag underhålla Mollan så att hon inte skulle sova.. Vilket gick bra! Vi stannade till på mölltorps pizzerian och köpte Moppe macka, Molly mumsade för glatta livet! Hihi

Fick ju för ett tag sedan för mig att jag skulle göra iordning en bok där jag skriver lite priser samt beställningar till mina smycken, och nu när vi väl var i Skara idag så passade jag ju naturligtvis på att smyga in en sväng på slöjddetaljer och köpa mig lite papper som jag tänkte använda till detta.
Så när vi väl kom hem och molly sov så började jag fixa lite med min bok, jag hittade en gamal bok som det inte var skrivet någonting i så den blev mitt offer.


FÖRE (Ful och tråkig)


EFTER (Mycket förggladare och finare)

Så ser den ut än så länge iaf, den är nu helt pimpad på utsidan av pärmarna (Tror jag), nu så ska insidan av pärmarna få sig en make over också.. Hihi.
Hade tänkt sätta något fint, men slitstarkt papper där och sedan ev göra någon liten ficka med lite text eller nått, jaja hur det blir det får man se sen när det väl blir klart.
Man vet ju aldrig vad fantasin hittar på just i det tillfället då man håller på med den! ;-)

Nopp dax att knoppa

**POK**

Permalink Scrapbooking Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback