Semester, skitväder och Skövde!

Idag så har Henning sin första semester dag... Och det regnar som F-n... härligt, då märks det att det är semester! *Underbart*  Men det är skönt att bara ha honom hemma!

För övrigt så har jag namnsdag, det kan ju alla som inte grattat mig idag tänka på! ;-)

Idag så vaknade inte Mollan förrens vid 9.30.. Så härligt! Sovmorgon is the shit!
Sedan så bestämde vi oss för att skippa våran tvätt tid och bege oss en tur i till Skövde, där har vi inte varit på länge! Så det var dax med en lite tripp!
Det blev lite shopping, endel kläder till Molly och en ny fin leksaksback till Mollan också!
Sedan blev det en tur till kusinerna i Hentorp, trevligt trevligt!


Den nya söta "lilla" lekbacken! Inhandlad på Netto ;-)


En jätte söt name it klänning och en såå söt barracuda topp till Mollan. Me love outlets! :-)


Ett par  "varför därför" byxor och en Minymo tröja.. Så fina!


Prickigt är sött! och lite coola tryck gör ju inte saken sämre! ;-)


Ännu mera kläder till Mollan! Lika bra att passa på när det är sommar rea! ;-)
Lika billigt som i Ullared, om inte billigare ibland! Hihi

Sedan när vi hade åkt ifrån fam Andersson så åkte vi in till stan och käkade lite mat, det blev american pizza.. Spännande va!? Haha! Nee.. men gott iaf! Det typ regnade "Cats and dog" Undertiden vi satt där inne och åt!

Efter maten blev det en tur ut till Coop, handlade lite behövligt ätbart till hemmet och en söt liten elefant vid namnet ella fick vi med oss i farten också.

Fisher price gör många fina och bra leksaker tycker jag!
Denna är istället för BRIOS traditionella tax.

När vi väl kommit hem så gick jag en tur med "Torsten" i regnet och Henrik gick upp och nattade barn... Trodde han.. hon ville inte alls sova, så hon fick vara uppe lite längre idag.
När jag väl kom in från promenixen så mös jag och Mollan i soffan, hon kröp upp och la sig hos mig! Såå underbart!
Vid 21 tiden blev det sovdax för Mollys del och då satte jag ingång med att röja ordentligt i köket! Skrubbade gjutgjärns pannor och grytor. Röjde ur allting ur skafferiet och slängde sådant som inte används och de som var gammalt.

(Färdigt, städat och Najs!)

Sedan blev det kryddskåpets tur! fast där var Henrik tvungen att vara med på ett litet hörn, då han är så kär i sina gamla unkna kryddor som han aldrig använder! Märks inte att man har en kock i huset ska jag säga!

Delar av alla kryddor/bakgrejer som fanns i skåpet från början, nu är det en mycket mindre skara olika kryddor vill jag lova!

Så där ja, ordning och reda pengar på... Öhhee.. den 25:e ;-)

När höll på att städa som bäst så fick jag se bauta spindeln Allan utan för fönstret, han nog inte sett en så stor spindel förut, Iaf inte en som inte befinner sig i ett terrarium!
De på fästningen är inte ens så stora!

Allan! ;-)


Kolla in sizen... jämför med tegelstenen liksom! kalas stor var han... eller hon.. Hihi

Sedan så fortsatte jag med mitt städande.. Fixade iordning mina underbara kakburkar som jag fått av mormor och morfar, de är såå fina. Nils Johan 60-tal. Underbart, så fina! Och röda så klart! ;-) Så de passar in perfelt i mitt/vårt kök! ;-)

Ta daaa.... Passar så bra in med mitt fina röda knäckebrödskrin.. ;-)

Jag fixade även iordning plats och fyllde på den fina burken för diskmedel som jag shoppade mig på ge-kås.
!e like! Fanns liknande jätte fina att ha i tvättstugan för tvättmedel osv, men ima vi inte har någon egen tvättstuga så kändes det rätt så ovärt, men de var också väldigt fina annars!

Så fin!


Hepp, dax att släpa sig in och borsta tänderna, sedan sussa sött!

Over and out!





Permalink Shoppat! Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback