Kalajs och fotografering

Denna helgen har gått ruskigt fort, precis som alla andra helger ifs men ändå...
På något konstigt vis känns det inte som att det snart är julafton, var har myset och magin tagit vägen, så som det var förr med jularna.
Nu tycker jag mest att det är stressigt och krångligt...

Jaja, i lördags så var vi hos Maggan och Oa och åt lite mat, mumsigt som vanligt! Dock så tyckte inte Molly det, hon gillar inte alls potatis och kött! I den lilla magen är det mestadels pasta, mos och ris som går ner, och absolut inte kött! Korv på sin höjd!

Sedan så bar det iväg på födelsedags kalas i Hanken, Johan hade äran att fylla år denna gången.
Johan fick ett stort lila paket med glittrigt snöre, och där i låg det 4st ostbågs påsar med lotter på tejpade. Och som vanligt så fick han en spargris och så den traditionella bruna väskan. Fast denna gången så hade jag pimpat väskan en smula, jag sydde på ett sydstats flagga på den.. Hihi
Får vi se hur den ser ut när den kommer tillbaka i januari, antar att det kanske sitter något läskigt märke på den *Ryser*


Den "snygga" väskan och det fina paketet med grisen i.

Väl ute hos mamma och Johan så fick vi massa fika, Gott gott i gott gott!
Och alla var där, som vanligt, trevligt så!

Söndagen har bestått av diverse aktiviteter, har sytt lite tröjor åt Mollan, röjt lite här hemma, varit nere vid strandvägen och fotograferat lite, (Dock ikke nöjd med bilderna då solen inte behagade visa sig nått)


Det är så maffigt där nere nu så det är inte klokt! Dessa isbeklädda pinnar har blivit så istäckta att de är lika långa som mig. Såå coolt!


Samma bänk som jag vann fototävlingen med förra året, men i år är det mycket mera is på den!


Isbeklädda träd!


Isbeklädd buske..


Kalla blommor! ;-)

Efter fotograferingen så åkte vi en tur till cykel affären och hälsade på, Molly spelade bandy med vincent ;-)
Sedan så blev det ytterligaren en tur och det till pappa och Annette, där fick vi hemmalagad pizza, mums!

Väl hemma igen så blev det fortsatt röjande här, och så fixade jag iordning lite beställningar som jag hade liggandes, så nu är allting klart med beställningar innan jul, så skönt! Nu ska jag ta jul lov! ;-) Om det inte kommer in ytterligare beställningar till julklappar vill säga. ;-)

Nu så ska jag bege mig ut i köket och fixa lite varma mackor! *Mums*

kyss och klem

Permalink Natur Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Jennie

Vem vet, det kanske är en clown på väska i Januari


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback