Försäkringar, kladdkaka och fotografering.

Jupp nu så har vi haft en gubbe här som diskuterat försäkringar...Från Henriks fackförbund - SEKO.
Vi har diskuterat pension (känns ju lite så där lagom lång fram, men säkert jätte bra att tänka på redan nu!) Haha
Sedan har vi pratat om hem, bil, barn, person försäkringar.
Kan ju säga att det inte var direkt billigt att försäkra bilen hos dem iaf! (Folksam)
En helförsäkring på våran Merca skulle kosta oss Ca:11000:- Billig va!?!? NOT!!!
Helt sjukt! Ändå är ju bilen ingen värstingbil utan en vanlig Mercedes 180c -00 (till och med snik modellen ju)
Helt sjukt! Vem fan ger 11papp i försäkring på bilen /år?
Då är det ju bättre att spara 1000kr i månaden själv och sedan betala allt själv om det väl skulle hända något! Annar så har man de pengarna kvar och kan ha roligt för dem! ;-)
Jaja, vi har det bra med de försäkringar vi har nu!
Sedan så försökte han lura på oss massa fonder att spara i till Molly, men jag är mycket skeptisk till fonder! Jag vill kunna få ut de pengarna jag har sparat och inte flera tusen mindre..(Om man har otur)
Nee, vi sparar på vanliga sparkonton hos banken, dock inte kalashög ränta, men å andra sidan så vet vi alltid hur mycket pengar vi har, och hur mycket pengar vi har om 5, 10, 15år. + Att det inte är massa regler om man skulle vilja plocka ut pengarna heller, kommer ihåg när jag plockade ut mina fonder vilket jäkla krångel det var! Usch!

Jag blev så himla sugen på kladdkaka så det har jag bakat idag! Mm.. kalas gott!
Sedan kom jag dock på att vi kan ju inte smälla i oss en hel plåt med kladdkaka själva, så då sa jag till Henrik att vi skulle åka ner till Torggatan och äta upp den, hihi!
Vi köpte med oss lite grädde och cola och åkte dit, sedan så mumsade vi kladdkaka med Henriks mormor och morfar farm till kl 21.30 ;-)

Nu så på kvällen/natten så har jag fotat endel nya smycken som jag gjort! Det var på tiden att jag fick dem fotade, de har legat här nu ett tag och hemsidan behöver verkligen uppdateras!
Här kommer lite kort på några av de nya smyckena, håll till godo med förhandsvisningen! ;-)

Låångt halsband med ett stort metallhjärta i.


En kedja med affirmationsring och hjärtlås!


Ett enkelt halsband av kulkedja och metallhjärta.


Ett halsband av ringar och gröna samt transparenta glaspärlor.


Ett armband av transparenta,rosa och lila glaspärlor


Ett länkat halsband av ringar samt grå,lila och transparenta glaspärlor.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback