3Månader och Dop

Idag så har våran lilla tös blivit hela 3månader gamla ocg det firade vi genom att ha dop.
dagen började lite segt, då våra grannar fick för sig att botta sterion i natt vid 3 tiden så att både jag och Molly vaknade.
(sedan ville ju inte hon somna om direkt, så hon sov och vaknade från och till ända till kl 06.30 i morses)
Men jag sa ifrån iaf, och då blev det lungare!
Klart att man måste kunna parta även när man bor i lgh, men inte såå högt och inte freag och lördag i flera helger i rad!
Så kul är det inte att lyssna på samma sing star skiva om och om igen.. Och samma låtar om och om igen!
Så klockan ringde vid 9tiden och då låg jag kvar ett tag och sov en stund till sedan var det upp och duscha och göra sig iordning, medans de andra tre trynade så sött i sängen!

Här ligger vi och sover huller om buller! ;-)

Efter uppgång så var det tajm att stuva in allting i bilen, barn, hund, smörgåstårtor, princess tårtor, dopklänning, skötväska, mm ( man är som ett helt tajkon när man ska någonstans numera) ;-)
När vi packat in nästan allti i bilen och ska in med barnvagnen så märker Henrik att vi fått punka på den, så då fick vi ändra planerna lite! Jag hade tänkt gå med Molly och Ludde från motorgården till kyrkan så att Ludde fick sig en promenix och Molly kunde sova lite.
Men allt löste sig fin, fint ändå.

Väl inne i kyrkan så åkte dopklänningen på och vi begav oss ut i den lilla kyrkan, framme vid prästen så var det jag, Henrik, molly så klart och Faddrarna Jennie och Kim. Väl där framme så sjöng vi, tände ljus, hällde upp vatten och tittade på när Molly fick vatten på huvudet!
Hon var så duktig så lilla gumman, hon sov mest i Jennies famn! Hon skrek bara till lite när prästen lutade henne ner och skulle hälla vatten på henne, men det visste jag skulle ske pga att hon inte gillar att ligga på rygg när man håller i henne, så vattnet brydde hon sig inte om alls.. Skönt det!
Dopet tog nog bara ca: 20Min i kyrkan, aldeles lagom länge! Hehe

Sedan så begav vi oss till Motorgården där vi åt smörgåstårtor och princesstårtor.



Vi var en hel hög med folk som åt och hade trevligt! Vi var nog typ 45st som närvarade på lilla Mollys dop.

Sedan så hade vi present öppning, ja eller Henrik hade, jag satt med en sovande Molly i famnen. Det är jobbigt att både bli tre månader och döpas på samma dag!
Molly fick så många fina presenter så.
Smycken, pengar, fotoalbum, smyckeskrin, minnestavlor, presentkort, kläder, lampa/speldosa som ser ut som en älva såå söt. (Lovar att lägga ut bild på den senare)


Nog om dagen som varit, nu så ska vi se på film och äta lite mackor!

Ps: Ni som har foton ifrån dopet och vill dela med er av dem får gärna maila dem til mig på: [email protected]

Over and out!

Permalink Evenemang Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback