Jävla skit tre! *Idioter*

Nu så är jag riktigt trött på dem på tre, usch fy och bläää!
Har ju som många bekant vet haft mina duster med dem, och jag SKA ta mig tusan avsluta detta abonnemang innan tiden gått ut (det är ju typ 1år kvar)
Så nu till krigets historia, jag har ringt fram och tillbaka till dem, blivit kopplad, blivit omkopplad och mest av allt blivit bortkopplad! *Morr*
Jag har fått brev, blivit uppringd och fått sms ifrån dem. Ja jösses vilken cirkus det här är!
Men nu så i förra vecka så tröttnade jag ordentligt på dem, tröttnade på deras dryga sätt och att de aldrig gör något ordentligt och framförallt att de inte håller vad de lovar!!

Så igår ringde jag dem och hade en djup diskussion med den stackars saten som satt i andra änden, visst det är inte hennes fel att tre är dumma i huvudet, hon är inte den som egentligen skulle få ta all skit, utan det är många som skulle få dela på det egentligen, men nu så råkade hon vara den som tog mitt samtal och då fick hon mitt glada humör att tass med!
Ifs så får hon betalt för att sitta där i andra änden och fixa mina problem, och vill hon inte höra skit och irriterade människor så bör hon byta jobb!!

Nåväl! Iaf så sa jag till henne att jag var trött på detta hattandet fram och tillbaka som har hållt på sedan i Juni och jag "hotade" med polis, ko (konsument ombudsmannen) och att dra dem inför rätta. + att jag sitter med konsument tjänstelagen framför mig och läser upp paragrafer för henne.
Då helt plötsligt blev det fart på dem!
Hon skulle tala med sin chef och bad att få ringa upp mig vid två igen, (Visst tänkte jag det gör hon ju säkert, Not) Så försäkerhetens skull så tog jag hennes fullständiga namn! (sagt och gjort)
Och tro det eller ej, men 14.03 ringer hon faktiskt upp, konstigt nog! (Kors i taket)
Hon säger att jag får avsluta mina abonnemang omgående och då också skicka in telefonerna, får en adress och allt. Ja visst sa jag då, det kan jag välle göra, men vad får jag då för ersättning för allting? Ja det var ju naturligtvis inte hennes avdelning (döhh..) men jag skulle skicka in mobilerna omgående till henne och någon ersättning kunde ju inte hon lova för det var ju som sagt var inte hennes avdelning... utan det var reklamationsavdelningen.
Jag förklarade då lugnt och fint för henne att jag har ju betalat för dessa två mobiler sedan i Mars och jag har ju inga planer på att skänka de pengarna och mobilerna tillbaka till dem! (Idiot)
Hon ber då att få ringa upp dagen efter kl 15.00 (idag) för hon skulle tala med sin chef igen! 

Och idag så ringde hon upp igen!
Hon talade då om för mig att någon ersättning inte var aktuellet, pga av att jag får avluta båda abonnemangen omgående fast det är 1år kvar på bindningstiden och att de inte kan sälja vidare telefonerna pga att de är använda.
Jag har då sedan igår tagit reda på hur mycket det är som jag har betalat för bara mobilerna, och det är över 2000kr, som hon nu påstår att jag inte ska få tillbaka när de får tillbaka "sina" mobiler.
 Varför kan jag då inte få behålla Mobilerna om de ändå bara ska skrota dem!? *Morr*
Jag talar om för henne att hon kan glömma att jag skickar dem utan att få ett jäkla öre för dem, herregud jag har ju typ betalat av dem klart snart ju, så dyra är de ju inte! + Att jag talar om för henne att jag har blivit lovad innan av någon snubbe att få behålla telefonerna om och när abonnemangen avslutas.
Hon kan ju inte göra så mycket åt det iaf säger hon, för det är ju inte hennes avdelning och det är ju inte hon som bestämmer.
Då frågar jag om vi kan göra så att jag skickar tillbaka 1telefon och behåller den andra, men det gick ju tydligen inte det heller. För båda skulle promt tillbaka till tre! (Kompromiss var inte hennes starka sida)
Då tröttnar jag på hennes jidder och säger till henne att jag kommer att polisanmäla dem, ta kontakt med en jurist och dra dem inför rätta + att jag läser upp alla paragrafer om vad jag har rätt till som konsument.
Hon säger att det är reklamations avdelningens sak att ta hand om det där, då ber jag att få bli kopplad till dem, men se de gick ju inte, utan det skulle gå via den tekniska avdelningen och henne.
Jag säger då till henne att du skulle ju inte helle skickat in dina två mobiler utan att få tillbaka vad du har betalt för dem eller acceptera att inte få någon ersättning?!?!
Då ber hon mig åter igen att få ringa upp i morgon. Så efter 15.00 i morgon så kommer hon ringa igen, för då ska hon ha pratat med den tekniska avdelningen, sin chef och reklamationsavdelningen. Humm.. Ja, jag antar att det lär bli ett till väldigt intresant samtal.
Men nu när de håller på och dummar sig så som de gör, då jäklar ger jag mig inte i första taget, då ser jag rött med en gång. Jag SKA ha pengarna tillbaka som jag lagt ut + ersättning!
Så jävla irriterande! Speciellt när jag vet att jag har rätt till det också! *Morr*

Så ja, det var den korta versionen av min dust med tre! Och ännu är den inte över! ;-)

För övrigt idag så har vi inte gjort så möe, fotat barnvagnen som vi ska lägga ut på blocket i morgon.
Varit i Hanken och lämnat en osthyvel till mormor (Hon blev kalas glad) Jättefin var det iaf.
Sedan så har jag diskat och kokat nästan alla nappflaskor idag, Skönt att ha det gjort! ;-)

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Jennie A.

Oj oj oj, vilken resa med TRE...Men stå på dig nu bara så ska du se att du får rätt!!! Och av alla flaskor att dömma så kan man tro att du bedriver en allmän mjölkcentral eller dagis eller nått!!!!

Postat av: Jessica

ja det känns som att jag inte gör annat än att diska flaskor, koka vatten och fylla på flakor.. Hehe.

Ska bli skönt när hon äter mera vanlig mat... Snart dax för det!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback