Bm besök!

Idag så har vi varit nere vid barnmorskan och tagit prover, mätt magen och lyssnat på hjärtat!
Hon tog tre rör med blod, jag hade ett järnvärde på 107 så det är bara att börja knapra ännu mera järntabletter, nu så ska jag äta 1 om dagen istället för varannan dag.
Mitt blodtryck var dock kalas bra 120/60 så det var hon nöjd med, jag cokså, har ju haft högt bt förr, hoppas att det håller sig i chakt nu i slutet av graviditeten också!
Hon tog också ett urinprov för att kolla äggviteämnen, och det hade jag inga i urinen (skönt)
Jag hade ett Sf mått på 25, kalas bra, precis på kurvan!
Sedan lyssnades det på magen och hjärtljudet låg på 138 slag/minut. bankade på så fint där inne så, inga konstiga ljud alls!
Bebisen föredrar att ligga på högersidan har jag konstaterat iaf! Hihi
Än så länge så har jag bara gått upp 2,5kg sedan inskrivningen! *Skönt*
Nu så hoppas jag att det inte bara smäller till senare och så går man upp massor, utan det är rätt lagom takt vikten ökar i nu tycker jag! Hihi
Huvudsaken är ju att bebisen mår bra där inne, sedan får de bli som det blir för övrigt!
Snart så kommer barnvagnen också, såå spännande!

Dax att slänga sig i soffan och kolla på tv, så bebisen slipper möblera om helt i sin lilla etta där inne.
Den sparkar som bara den när amn sitter vid datorn!♥

Permalink Graviditet Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback