Jobb, jobb och åter jobb!

Känns som att det är massa saker just nu, fast ändå inte!

Försöker fixa med beställningar jag har på smycken, men nu kan jag ju inte stansa på dagtid längre, då jag inte längre har någon åtkomst till min balkong.. Så stansningen får vänta till kvällstid då Henrik är hemma och tar Molly.

Annars så är det fullt upp med Molly nu, händer saker hela tiden!, Hon börjar gå mera och mera, släpper taget från skrivbordet och går till soffan och så.. Jätte skoj! fast mycket bulor blir det också! Hihi Men det hör ju till!

Idag så ska jag ner till verkstaden med pappa igen. Kuligt!

Men just nu är det dax för en liten promenix! ;-)

Vardag igen..

Och så var även den lilla trevliga semestern slut... Humm.. Semesterveckan gick alldeles för fort! ;-) Precis som semesterveckor alltid gör!
Molly skötte sig exemplariskt på semestern, hon charmade alla och allt!
Flygvärdinnor, servitörer, turister och ja, alla.. Hihi
resan började kl 02.00 då vi åkte upp mott sthlm och till Arlanda.

Mollan provar solglasögonen på arlanda... Hihi

När vi kom till vårat hotell så upptäckte vi dock att det fanns mögel på hotellrummet.. Undertiden vi väntade på vingvärden skulle komma och kolla in hotellrummet så kom det en snubbe med en stor målarpensel och färgburk och skulle måla över fläckarna.. Haha.
Jag kastade ut han från rummet och jösses vilket väsen det blev ute i korridoren på snubben och några städtanter som stod där ute! Haha

Utsikten från första hotellet!

Vingvärden kom och tittade och vi fick byta hotell omgående, fick ett jätte fint hotell med 3poler vara 2 var uppvärmda.
En jätte stor och fin balkong med 2utgångar till och en kalas fin utsikt.
Från balkongen såg man polerna och havet och från ingången så såg man vulkanen Teide och några berg..
naturligtvis så kunde jag inte låtabli och kolla vad det skulle kosta att bo på detta fina hotell och det var ju inte gratis vill jag lova, ca:13500kr per person.. Hihi. Tror allt att vi gjorde ett kap! ;-)

Polerna hade man bra koll på från vårat hotell!

Utsikten från våran ingång.

När vi väl hade bytt hotell och allt var upp packat igen så var det bara till att njuta av semestern igen.
Det blev några vänder nere på beachen, shopping och många najs restaurang besök!
Så härligt att bara strosa omkring nere på strandpromenaden och ta en glass eller två.. Hihi.

Stranden

Molly sov så gott i vagnen.. :-)

Molly på plajjan, äter kex ocg dricker vatten för glatta livet!

Sedan så hade vi ju inte riktigt ro till att vara på samma ställe i en hel vecka, utan vi var ju tvugna till att se oss omkring lite, så då hyrdes de bil och så åkte vi runt ön en sväng.
Vi åkte upp mot bergen, väldigt högt, väldigt smala vägar och framförallt väldigt krokiga vägar! ;-)

Höga berg och små små slingriga vägar (Ko-stigar)

Naturligtvis var vi tvugna att stanna till lite på vägen och kolla in den fantastiska utsikten! Det var högt vill jag lova!

Ingen väg att en tänka på att åka om man har någon som hellst tendens till att bli åksjuk!

Sedan bar det iväg mot Puerto del la cruz där vi stannade och åt lunch samt vandrade omkring och tittade lite.

Grafittimålning vid parkeringen.

Havet.. Där är man inte direkt sugen på att gå ner och tvätta mattorna.. Hihi

och så vidare i bilen mot huvudstaden Santa cruz, där blev det shopping i det största shoppingcentret på ön... Hihi
De hade allt inne på den stora butiken, allt ifrån sprit, kläder, mat, tv, bildäck till levande fiskar.. Hihi! Det är vad jag kallar en brett sortiment! ;-)
Väl hemma från turen så blev det att ta det lugnt och som vanligt på kvällen gå ut och äta.

Ett bord för 12stycken tack... Hihi

De övriga resenärerna i vårat sällskap bodde på ett annat hotell, en bit bort ifrån oss.
Men vi var allt där och hälsade på dem några ggr ändå. Hihi

På väg bort till mormor och hälsa på!

De bodde bortom bergen..

Och förbi tivolit... Sedan var man nästan framme! ;-)

Molly är ute och shoppar.

En av stränderna.

Molly jagar duvor nere vid havet.

Sedan så blev det dax att packa iordning allt för hemfärd, kan ju säga att det var inte lätt att få ner alla saker i resväskan..

Molly hjälper!? Pappa att packa väskan

Hihi, Man shoppar ju endel när man är ute iaf.
Tur att de inte vägde väskorna när vi åkte hem, för då hade vi åkt på övervikt vill jag lova! ;-)

Väntar på bussen som ska ta oss till flygplatsen.

Naturligtvis så var det tvunget att vara 39grader varmt ute när vi skulle åka hem.. underbart.. Huve! Hihi
Men det gick rätt så smärtfritt ändå tycker jag.. Det var ju aircondition i bussen och så var et ju bara 10minuters bussresa till flygplatsen så vi överlevde allt.

Och så var vi hemma i sverige igen då , väntar på Morbror Kim och elina ska komma med bilen.
Kl 00.30 ;-)

Mollan och pappa hade jätte kul när vi väntade! ;-)

Permalink Evenemang Kommentarer (3) Trackbacks ()

4timmar kvar

Nu är det bara 4timmar kvar, sedan så är vi på väg till Teneriffa!
Härligt!
Fast slappna av kan jag inte riktigt ännu... Inte förrens jag vet att allt handbagage går igenom kontrollen.
Humm ett gissel detta att resa med småbarn.. Hihi
Den ena säger en sak och den andra en annan... Jösses, man blir ju helt fyrkantig i huvudet!
men det blir nog väl iaf!
Så i morgon vid 13 tiden lokal tid (Tror jag det var) Så var vi framme på teneriffa! Såå gott så..
Kom in ett hög tryck där nu.. Passar ju lagon nu när det börjar snöa här! Hahaha

Hepp, nu blir det till att hoppa i sänge en snabbis och få några timmars sömn iaf!

Natti natti!

Permalink Evenemang Kommentarer (0) Trackbacks ()

Lill Lördag

Idag så har det inte hänt så mycket, Henrik var 1timma sen hem ifrån jobbet idag, de hade något möte som drog ut 1timma på tiden... Kul.. Not! Strunt samma, för jag och Molly sov middag.. Haha jag däckade som en klubbad säl med henne, såå skönt!

Har nu haft huvudvärk i flera dagar, och det försvinner inte, kan inte förstå varför, antar att det är den där äckliga lilla förkylningen som ligger bakom det hela.. Blää!

Jaja, det blev lite matlagning, sedan en tur till Hanken och handla åt henriks farmor som vanligt och så hem och så byta sängkläder och sortera en hög med tvätt.. Så i morgon ska här jäklar i mej tvättas! Hihi
jag tycker det är bra med tvätt dagar, då får man allt tvättat på en dag och man kan inte dra på det heller utan man får tvätta när man har tid!
Sedan så har vi ju två maskiner till förfogande och så tar det bara 36minuter så det går undan rätt så bra! ;-)

Nu så är det inte många dagar kvar till vi åker, åhh vad skönt det ska bli! Kollade vädret och det kommer in ett högtryck till Teneriffa på Söndag, passar ju kalas bra det! Hihi
Vi åker härifrån kl 02.00 på söndag, så Lördagen blir det tidig sängång så att amn får sova lite iaf, för Molly struntar ju i om vi sovit eller inte.. Haha..

Nopp, nu så ska jag nog ta och knoppa, är trött som en gammal gädda! ;-)

KÖSS

Snö och vildsvin!

Idag så har jag varit ute på promenad med mammsen, härligt och när vi var ute och gick så började det snöa, ordentligt också..
Så ifrån torrt på vägarna så är det nu 5cm snö igen.. Blää..

Sedan så fick jag en jätte fin påmminnelse på en telia mobil räkning... Jag som inte ens har telia som operatör.. Öhhee.. Förstår inte att det ska vara så krångligt och fatta detta, den här räkningen skulle de ju ha tagit bort förra gången som jag ringde och talade med dem.. Att det ska vara så krångligt med allt. herregud jag har inte telia, jag har ju tele2, att de inte fattar detta.
Så jag fick ringa till telia, igen! Och tjata med dem och de ansåg att det var Elgiganten som gjort fel och skulle ha ringt igentligen, vilket jag håller med om.
Men iaf så sa han till mig att jag skulle lägga räkningen i pappers insamlingen! Hihi, det är bra det, så skulle jag vilja göra med flera räkningar! ;-)

När Henrik väl kom hem så åkte vi till Robin och Johanna där Kim var, och så knäckte han rätt Henriks rygg/nacke (knakade fint) Så nu hoppas vi på att det blir bättre med hans rygg!
Molly lekte lite med kissarna ja iaf den ene, den andra hon var livrädd för Mollan! Haha

Sedan så skjutsade vi Kim till Mölltorp och jag shoppade billig barnmat/gröt/efterätter på fredens! ;-) halva priset är bra! De har byggt om och fixat om på barnavdelningen så då fick inte alla blöjor och mat plats så då reade de ut det! kalas bra! ;-)
På hemvägen så höll vi på att krocka... Med ett vildsvin.. Shit pomfritt vad stora de är.. Hade glömt bort det! Haha

För övrigt så behöver vi städa ordentligt här hemma innan resan, alltid skönt att komma hem till nystädat!